Sykemelding

Elisabet

Glad i forumet
Er det noen her inne som tilfeldigvis er sykemeldt i en annen grad enn 50 eller 100%? Hvis ja, hva står det på sykemeldingen deres? Skal det stå graden man kan jobbe eller graden man er sykemeldt?

Er det slik at hvis man kan jobbe litt, Såh har man en aktiv sykemelding???????
Jeg ser at en god del her er Sykemeldt, Hvilke plager kan føre til det??????? At man blir helt sykemeldt.
Jeg er en sånn som stort sett bestandig har vært på jobb, Såh kan ganske lite om det..... [:D]

Når du er aktiv sykemeld så jobber du etter forma. Du kommer på jobb når du vil og du går når du vil.

Men vist du det er sjangse for at situasjonen din blir forverret pga aktiv sykemelding så ser trygdekontoert helst at du la være og jobbe, men detta er sånn som du og legen må vurdere sammen.

Jeg prøvde og jobbe aktiv, men det funka dårlig, for sjefen surmula over alt jeg ikke kunne gjøre og sa at vist jeg ikke kunne gjøre det og det, så kunne jeg bare la vær og komme. Jeg kunne uanz ikke komme og gå når jeg ville, det syns han ble for dumt. Så jeg har gått sykemeldt siden jan, skulle finne meg en ny jobb da, men det er ikke enkelt med kul på magen.

Jeg fikk beskjed om at man skal gjøre andre arb.oppgaver dersom man har en aktiv sykemelding. Jeg har ikke muligheter for det i min jobb, så derfor gradert sykemelding. Mine plager er ihvertfall nyrebekkenbetennelse(ble lagt inn på sykehuset for det i forrige uke[:@] ), nyrestein, bekkenløsning, kvalme, oppkast og ikke eksisterende energi. er visst ikke bare bare å være gravid...hehe.

Ja det var det jeg fikk vite også, du gjør det du kan, når du kan.

jeg har senefestebetennelse i skuldra. Jobba i daglivarebutikk og det var det og sitte i kassa som ødela skuldra mi.
Men når det alt var ødelagt da, så var det ikke så mye jeg kunne gjøre der, fylle på varer så får jeg problemer når noe må løftes over skuldra. Så det var den jobben. Legen sier jeg har gått med det så lenge uten og gjort noe med det, så jeg kan ikka ta en sånn jobb, for det vil bare komme tilbake igjen.

Heisann!

Jeg er sykemeldt i 30%, og da står det på skjemaet at jeg er "30% arbeidsufør" (eller noe i den dur...).

Har forstått det sånn at dersom man er aktivt sykemeldt skal arbeidsgiver ansette en person i ditt sted, slik at du bare blir "gående oppå". Men det er vel ikke sikkert at det er slik det praktiseres overalt.

Back
Topp