Sykemelding!!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Dere som evt er sykemeldte eller kan litt om dette...

Jeg var hos legen i dag, ble 50% sykemeldt i 4 uker.

Jeg har tidligere hørt at arbeidsgiver og jeg kan søke sammen om å få sykepenger refundert (de første 16 dagene) når det gjelder svangerskap.

Så jeg sa dette til legen, han mente at siden det er krysset av på skjemaet som sendes til nav at det er grunnet svangerskap så skulle de dekke dette fra dag 1.

Noen som har erfaring og dele så hadde jeg blitt veldig glad! [:D]

Vi er en "liten" bedrift og har et veldig godt forhold, derfor blir det ekstra ille og sykemelde seg! [:)]

det er jo greit å vite for de fleste [:)] hvordan er det med å være sykemeldt i svangerskapet da? Kan man risikere å miste permisjonspengene?? Noen som vet? Håper jo selvsagt å slippe sykmelding, vil allerhelst være frisk og rask [:D]

Man mister ikke svangerskapspengene... [:)]

jeg bare tenkte siden man må ha jobbet 6 av de siste 10 for å få permisjonspenger + over en viss %, eller en viss lønn eller hva det er... for å slippe å få bare et engangsbeløp...

ORIGINAL: werana

jeg bare tenkte siden man må ha jobbet 6 av de siste 10 for å få permisjonspenger + over en viss %, eller en viss lønn eller hva det er... for å slippe å få bare et engangsbeløp...

Nei det gjelder visst kun ved dagpenger fikk jeg beskjed om sist ihvertfall! [:)]

ORIGINAL: Wibe^

Nei det gjelder visst kun ved dagpenger fikk jeg beskjed om sist ihvertfall! [:)]

[;)]
har ikke satt meg inn i det enda jeg, hehe! Men har nå jobbet de siste 4 årene, om ikke jeg har fast jobb..går på vikariat fra hver høst...blæh[:'(]

Hovedregelen for beregning av foreldrepenger når du mottar andre stønader
?Dersom du er arbeidsledig og mottar dagpenger, fastsettes grunnlaget for beregningene av foreldrepengene lik de utbetalte dagpengene. For gravide kvinner som helt eller delvis er arbeidsledige og mottar dagpenger, kan grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes etter inntekten i de beste seks månedene av de siste ti månedene før stønadsperioden starter dersom det er mest gunstig.
?Dersom du avtjener militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste, skal beregningsgrunnlaget minst være tre ganger folketrygdens grunnbeløp.
?Dersom du mottar arbeidsavklaringspenger, fastsettes beregningsgrunnlaget ditt lik det beløpet som utbetales i arbeidsavklaringspenger.
?Dersom du mottar sykepenger, svangerskapspenger, opplæringspenger, pleiepenger eller omsorgspenger, beregnes foreldrepengene ut i fra det samme inntektsgrunnlaget som for disse ytelsene.
?Dersom en periode med foreldrepenger fører til opptjening av rett til en ny periode med foreldrepenger (kort tid mellom fødslene/adopsjonene), er det de faktisk utbetalte foreldrepengene som legges til grunn ved den nye utbetalingen. Det betyr at dersom du har opptjent deg rett til nye foreldrepenger mens du mottok foreldepenger med 80 prosent dekningsgrad, er det denne utbetalingen som blir grunnlaget ditt for den nye perioden med foreldepenger.

[;)]
har ikke satt meg inn i det enda jeg, hehe! Men har nå jobbet de siste 4 årene, om ikke jeg har fast jobb..går på vikariat fra hver høst...blæh[:'(]

Er ikke arbeidsgiver pliktig til å gi fast jobb etter 3 eller 4 år? Mannen min fikk ikke fornyet sin kontrakt (vernepleier i kommunen) like før det var gått 3 eller 4 år (husker ikke hvor lenge han hadde jobbet der)... for da var de ikke pliktige til å ansette han.

ORIGINAL: Thomas toget

[;)]

Er ikke arbeidsgiver pliktig til å gi fast jobb etter 3 eller 4 år? Mannen min fikk ikke fornyet sin kontrakt (vernepleier i kommunen) like før det var gått 3 eller 4 år (husker ikke hvor lenge han hadde jobbet der)... for da var de ikke pliktige til å ansette han.

har gått i ulike stillinger alle årene(samme kommune siden 07), tror man må gå i samme stillingen om det skal være aktuelt... [:@]

Back
Topp