Sykemelding ved kvalme

mummy4ever

Elsker forumet
Hei.
Ny i dette faget jeg. Får man sykemelding av lege når man går gravid i uke 6 og er kvalm? Eller er det meningen at man skal jobbe da også?

Sikkert forskjellig fra lege til lege og fra hvor dålig du er.....spørr legen din hvis du selv mener du ikke kan jobbe.

ganske vanlegt det ja!!! Er opp itl deg det: Ein får tabletter og som kan hjelpe.Har og hørt om at akupunktur skal hjelpe!!

Jeg fikk muligheten til å bli sykemeldt pga kvalme, men takket nei, da jeg syns det er best å holde kroppen gående når jeg er så kvalm. Men vet om flere som blir sykemeldt pga kvalme, er ikke lett å skulle jobbe på restaurant som kokk og være kvalm som fy liksom[;)] Hør med legen din og legg frem situasjonen.

Takk for alle svar! Skal prøve ringe legen min mandag. Er i en prossess der jeg prøver bytte lege også. Har flyttet til ny kommune. Men går sikkert bra å gå til den gamle enn så lenge.

Er det vanlig å få vondt i magen etter 6 uker? Klarte ikke sove lenger på magen i natt...

eg heller klarte ikkje sove på magen helde etter at eg var en vel 2 mnd på veg...

Jeg ble sykmeldt rundt den tiden pga kvalme, og vært sykmeldt hele svangerskapet.

Back
Topp