Sykemelding - usikker

Nica_

Glad i forumet
Mailykke <3
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre :/
Har vært sykemeldt i 4 uker, og den går ut i morgen. Skal også på kontroll i morgen!
Jeg har noen dager som er (nesten) ok, med unntak av morgenen, mens andre dager klarer jeg ikke gjøre annet enn å ligge på sofaen og konsentrere meg om å ikke kaste opp! Føler at på de gode dagene kan jeg fint jobbe, men de kommer ikke akkurat med jevne mellomrom! Vet ikke om jeg bør gå inn på gradert sykemelding eller om jeg heller bør bruke de gode dagene på familien!? Familien får ikke akkurat mye støtte og hjelp for tiden de heller :( Samtidig får jeg liksom dårlig samvittighet når jeg bruker tid på å vaske badet mens jeg egentlig kunne vært på jobb!

Skulle virkelig ønske det fantes noe som het aktiv sykemelding enda... hadde gjort alt så mye lettere!

Forstår hva du mener! Har også begynt å få gode dager, og heldigvis flere gode enn dårlige. Skalogså tilbake på jobb nå, og gruer meg litt til de dårlige dagene. Skulle ønske jeg hadde kontorjobb nå, så jeg kunne styre litt selv. Har en ståjobb, lignende butikkassejobb, uten stoler tilgjengelig :( Men får bare lide meg gjennom de dårlige dagene tenker jeg, er jo ikke lenge til de mest sannsynlig forsvinner. Så får bare mannen ta ansvar etter jobb de dagene jeg må rett på sofaen etter arbeidstid ;) familien overlever denne korte perioden av et langt liv ;)

Jeg hadde nok venta med å dra tilbake på jobb til det var flertall av de gode dagene,og ikke de vonde.. :) Tenk på degselv før andre er vel det eneste jeg kan si :)

Jeg var sykmeldt i 6 uker når det var som værst med kvalmen.. og begynte forrige mandag med 50% sykmelding. Merker at det er MER enn nok til å begynne med hvertfall. Gleder meg til kvalmen forsvinner.. Bør vel være rett rundt hjørnet for oss begge :D Krysser fingrene for det!! :D

Min lege hadde et veldig godt poeng da jeg lurte fælt på hva jeg skulle gjøre... Hun sa "Den viktigste jobben du gjør nå, er å produsere et barn, og sørge for at den har det best mulig og at den får i seg den næringen den trenger for å vokse.. Jobbe kan du gjøre resten av livet, å produsere barn gjør man bare noen få ganger.."

Mrs.Mona skrev:
Min lege hadde et veldig godt poeng da jeg lurte fælt på hva jeg skulle gjøre... Hun sa "Den viktigste jobben du gjør nå, er å produsere et barn, og sørge for at den har det best mulig og at den får i seg den næringen den trenger for å vokse.. Jobbe kan du gjøre resten av livet, å produsere barn gjør man bare noen få ganger.."

helt enig med legen din! Familie og oss selv må komme i første rekke nå, arbeidslivet kan man sette litt på vent.. Selv ble jeg akkurat sykmeldt i 3 uker til for å pleie meg selv og bekkenet. Tror igrunnen ikke det kommer til å bli bra igjen, men det er lov å håpe :D

Jeg tenker litt slik som deg Mrs.Mona... kroppen er det viktigste! Men samvittigheten er der likevel da!
Jeg får rett og slett bare si til legen hvordan ståa er... så får han bestemme!

Spennt på hvordan det gikk med deg hos legen i dag :)

Legen gav meg klar beskjed om at så lenge jeg ikke var i form, og det var så ustabilt så fikk jeg holde meg hjemme! Sykemeldt frem til 18 nå... begynner å føle at hodet mangler mental føde i form av noe annet enn tv og pc:)

Nica_ skrev:
Legen gav meg klar beskjed om at så lenge jeg ikke var i form, og det var så ustabilt så fikk jeg holde meg hjemme! Sykemeldt frem til 18 nå... begynner å føle at hodet mangler mental føde i form av noe annet enn tv og pc:)

Jeg er sååå enig med deg.. Hode er tomt for alt som kan kalles mental føde, og jeg å begynner og bli dritt lei tv og pc. Vil tilbake i jobb, men formen er skikkelig svingende.. Har hatt noen ganske bra dager nå, men så begynte elendigheta igjen i går...
Vi må bare prøve å tenke på det vakre som vi bærer på, så holder vi nok ut til dette går over:)

Bra du ble sykemeldt lenger, jeg personlig tror ikke det er bra å presse kroppen når den skriker etter hvile og ikke er i form. Klem til deg:)

Takk og klem tilbake :)

Joda, jeg er forsåvidt enig med deg... og legen! Men i dag har jeg hatt en fin dag, og kunne fint vært på jobb. Meeen jeg har fått pussa vinduene da, og det hadde jeg ikke fått gjort om jeg jobbet! Og som med deg er formen ekstremt svingende, kan gå fra finfin form til dødskvalm på 2 minutter, og da må jeg bare legge meg ned under teppet å lukke øynene! Når jeg blir kvalm, sånn skikkelig kvalm, ikke bare litt småuggen, så begynner jeg å fryse noe sinnsykt!

Back
Topp