Sykemelding under ivf

Bkno9342550

Andre møte med forumet
er det noen som sykemelder seg under IVF prosessen? Jeg er en veldig stresset person, og har fått råd om å sykemelde meg under denne prosessen fra jobb

Last edited:
Jobbet ca 50 %, det synes jeg funker veldig bra :) blir litt dårlig av medisinene så formen blir bedre da men er veldig forskjellig fra person til person.

Jobbet ca 50 %, det synes jeg funker veldig bra :) blir litt dårlig av medisinene så formen blir bedre da men er veldig forskjellig fra person til person.
Ja jeg blir også dårlig av medisinene, mye svimmel, trøtt og slapp! Så jeg er 100% sykemeldt gjennom hele prosessen. Men får også dårlig samvittighet mtp på jobben min

ja jeg blir også sånn dårlig. Jeg slet veldig med dårlig samvittighet men så greier man ikke å være 100 % på alt

Jobbet gjennom de 2 første rundene, men ble sykmeldt i runde 3 da det fortsatt ikke var tegn til å bli bittelitt tatt hensyn til selv om jeg ba om det flere ganger (stadig flere oppgaver og nye frister som kunne vært unngått).
Skal jeg en runde til blir jeg nok sykmeldt 50% i starten.

Jeg syntes det var best å jobbe. Jobbet ikke fullt da, men ble gal av å tenke så mye, så da var det godt å jobbe.

Jeg har prøvd begge deler. Foretrekker helt klart sykemelding, da jeg blir dårlig av medisiner (og enda dårligere av svangerskap :bag: ). Det var forsåvidt greit mentalt å jobbe, men fysisk var det langt bedre å kunne ligge rett ut :)

Jeg sykemeldes pga bivirkninger. Blir ekstremt kvalm(!!) og sliten av mange av medisinene jeg har hatt.
Prøvde jobbe delvis men det var faktisk mer stabilt for meg og jobben uten meg. Spesielt når jeg nesten alltid blir gravid og så mister så ligger jo angsten utpå huden og da er jeg ikke i stand til å ta vare på andre folk sine barn. Barnehagelærer.

Jeg sykemeldte meg ikke, men planla det slik at jeg hadde det roligere på jobb siste uke før uttak/innsett. Det skal være innenfor å ta sykemelding hvis man blir påvirket av sprøytene, ikke ha dårlig samvittighet. Dette er bare en kort periode i livet sammenlignet med +45 år man skal jobbe og skatte.

Jeg går igjennom behandling nå og ble sykmeldt mellom dag 11 på sprøytene fram til uttak, pluss dagen etter uttak. Det ble 5 dagers sykmelding tilsammen. Kjente veldig behov av tilrettelegging av jobb dagene før også, men det er ikke alltid så enkelt å få til i praksis.

Tenkte ikke på at jeg kunne vurdere å sykemelde meg. Syntes også det var best å ha noe annet å tenke på og og følelse av at livet fortsatte å gå videre, enn å gå hjemme og kjenne på alle de vanskelige følelsene rundt prosessen. Regnet også med at det ville bli flere uttak (fikk få bivirkninger av medisinene, så det var ikke noe jeg trengte vurdere for min del).

Back
Topp