Sykemelding/svangerskapspenger

Ullgenseren

Elsker forumet
Marsboere 2020
Gresskarfrøene2023
Fastelavnsbollene 2026
Hei!

Noen som allerede er (deltids) sykemeldt, på svangerskapspenger, eller som regner med å bli det? Erfaringer fra tidligere graviditeter?

Tredje barnet her, og ikke vært sykemeldt/på svangerskapspenger i noen av dem, selvom jeg var bra nært på slutten sist. Kjenner det allerede er noe jeg begynner å tenke på, da jeg tror denne runden blir enda tyngre enn forrige pga jobbsituasjon, pendling og så klart to små!

Jeg ble sykemeldt på slutten sist, fordi jeg var så ekstremt trøtt hele tiden. Tror jeg var nede på 10 eller 20% arbeidstid sist, som var egentlig kun mest fordi legen ville jeg skulle ha en grunn til og måtte forlate senga.

Merker samme trøttheten er her alt nå, men er ikke noe som heter sykemelding fra studier, så vi får se hvordan det går :dead:

Går over på svangerskapspenger pga arbeid som er farlig for foster. Går i ferie rett før uke 10, så holder vel ut til da regner jeg med, deretter over på svangerskapspenger.

Jeg var sykemeldt sist svangerskap, startet på 20% og ble gradvis bare mer og mer. Jeg sov så dårlig og jobben krevde så mye at jeg bare klarte det ikke. Var helt utslitt samtidig som jeg ble tyngre og tyngre, så var en litt dårlig kombinasjon. Tror det begynte rundt måned 4 om jeg ikke husker helt feil :)

Jeg er 50% sykmeldt uka som kommer pga kvalme. Trenger å starte litt senere, så jeg slipper å spy i bilen på vei til jobb :happy090

Sist graviditet Var jeg delvis sykmeldt før jeg ble gravid grunnet stress, søvnløshet og korsryggen, da graviditeten ble oppdaget så ble det bare værre. Var da delvis sykmeldt hele det svangerskapet, men presset meg på jobb. Angrer på at jeg ikke kunne ta det med ro.

Back
Topp