Sykemelding St.Olavs

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvordan er det med sykemelding når man har forsøk på St.Olavs? Regner med jeg får sykemelding for dagene jeg er der (bor 6-7 timer unna), men får mannen noe? Og står det på at det er fra fertilitetsavdelingen?

Når vi tok begge forsøkene privat sist fikk jeg sykemelding, men mannen fikk ikke. Og klinikknavnet stod selvfølgelig på så det var jo ikke vanskelig for sjefen å vite hva det gjaldt selv om jeg ikke ønsket hun skulle vite det. (Fastlege nekter å skrive sykemelding siden det ikke er noe "sykdom" og ikke hun som behandler det)

Ja det står fertilitetsseksjonen... Mannen får bare oppmøtebekreftelse.

Synes mange av dere har utrolig vrange fastleger altså.

Ja det står fertilitetsseksjonen... Mannen får bare oppmøtebekreftelse.

Synes mange av dere har utrolig vrange fastleger altså.
Min er et troll viste det seg ved forrige forsøk og i graviditeten. "Graviditet er nemlig ingen sykdom" som hun liker å spy ut av seg, så det var bare ikke å komme der å få sykemelding for hyperemesis og kraftig bekkenløsning. Takk og pris for en god jordmor som ved flere anledninger måtte sende meg rett til sykehuset. Endte jo med svangerskapsforgiftning. Umulig å bytte lege også her. Alle har jo fulle lister og 30+ på venteliste.
Var det jeg trodde. Og sjefen til mannen er et rasshøl. Uaktuelt at han skal stikke hjem etter utrak og at jeg må bli til innsett alene så vi får finne en løsning der.

Min er et troll viste det seg ved forrige forsøk og i graviditeten. "Graviditet er nemlig ingen sykdom" som hun liker å spy ut av seg, så det var bare ikke å komme der å få sykemelding for hyperemesis og kraftig bekkenløsning. Takk og pris for en god jordmor som ved flere anledninger måtte sende meg rett til sykehuset. Endte jo med svangerskapsforgiftning. Umulig å bytte lege også her. Alle har jo fulle lister og 30+ på venteliste.
Var det jeg trodde. Og sjefen til mannen er et rasshøl. Uaktuelt at han skal stikke hjem etter utrak og at jeg må bli til innsett alene så vi får finne en løsning der.
Det høres helt bedritent ut. Hadde satt meg på venteliste jeg...
Min mann vurderer dra til legen og klage på ryggen igjen for å slippe å dra hjem med en gang.. han plages med ryggen av og til, og jeg har jo totalt panikk for fly alene, så det er jo flott å måtte ta masse fly alene :oops:

Det går an å få sms-varsel når fastleger får ledig plass, og det er jo mange som bruker sommeren på å flytte (og da også bytter fastlege.) Fastlegen din høres helt umulig ut. :eek:

Maks uheldig dere er med legen og jobben da. Her har vi en felles fastlege som har videreutdannelse innen feltet og er en gull å ha. Utrolig hjelpsom med stortsett alt. Jobben er også utrolig hjelpsom og gull å ha. Ivf legen derimot er så som så.

På St. Olavs spurte de om vi hadde behov for sykemelding da vi var der for uttak. Da hadde vi allerede ordnet det med fastlegene våre, men hvis fastlegen din er vrang kan du få sykemeld. fra St. Olavs. :)
Virker som det er veldig individuelt dette med sykemelding. Fastlegen min måtte overtales til å skrive sykemelding, selv om jeg i tillegg til lang reisevei faktisk var ganske dårlig rett før uttak, men hadde tvunget meg på jobb allikevel. Fastlegen til mannen derimot bare spurte hvilke datoer han trenge for, og så var det på plass.

Back
Topp