Sykemelding prosent

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Jeg har jobbet 100% et halvt år nå, fra januar av går jeg ned til 70%, er sykemeldt for tiden, men lurer på om man har rett til å sykemelde seg 100% etter man har gått ned til 70% stilling? Har man ikke opparbeidet seg retten til å gjøre det?

Noen som har peiling? :)

så lenge du går sammenhengende sykmeldt så vil du være i 100% sykmeldt av 100% stilling....om du er tilbake i jobb en tur og går inn i 70% stilling vil du da bli sykmeldt i 100% av 70% stillingen... og du vil da også bare få foreldrepenger regnet utifra 70%, er du sammenhengende sykmeldt får du foreldrepenger utifra 100% stillingen

Så det betyr at hvis jeg blir sykemeldt før januar så er det 100%, og etter jeg går ned i 70% så er det kun 70%, ja jeg er utrolig sein med å forstå slike ting!

100% sykemeldt med 70% lønn hvis du går tilbake i jobb i januar!

100% sykemeldt med 70% lønn hvis du går tilbake i jobb i januar!

Nå ble jeg sykemeldt 100%, og har 100% stilling, hun tvilte på at jeg ville komme tilbake i det hele tatt, hvordan blir det da me tanke på utbetalinger?

Fant ut av det, og jeg beholder stillingen fram til jeg går tilbake i arbeid..først da kan de endre stillingen til 70%

Fant ut av det, og jeg beholder stillingen fram til jeg går tilbake i arbeid..først da kan de endre stillingen til 70%

Bra du fant ut av det, mener også det er slik det er:-)

Back
Topp