Sykemelding pga psykisk belastning på jobb?

AnnaBelle

Snart mamma for første gang <3
Jeg jobber som bingovertinne og er nå 33 uker på vei. I desember ble jeg sendt til et lokale som er nærmere der jeg bor, som en del av tilrettelegging for meg.

Syns det er veldig tøft å være på jobb om dagen pga en kunde som har trakassert meg en stund. Det begynte først med uønsket oppmerksomhet der han kom med ekle kommentarer. Han ville møtes etter jeg var ferdig på jobb for kvelden. Jeg sa så klart nei, at jeg var i et forhold og at jeg er gravid og absolutt ikke interessert, Jeg er som regel ferdig rundt kl 22.30 når jeg jobber kveld. Siden han sa det begynte jeg å se meg godt for og være obs da jeg gikk fra jobb.
Etter en stund med sånne kommentarer sa jeg klart ifra at jeg ikke satt pris på det og at jeg syntes det var ubehagelig. Etter det begynte han bare å bli direkte slem og frekk. Han beskyldte meg for å stjele penger av han, han prøvde flere ganger å lure meg for penger. Han kalte meg dum og treig på flere forskjellige måter og han har flere ganger kommentert magen min og ungen. Dette begynte i slutten av desember og etter flere ubehagelige situasjoner med han, og flere tlf samtaler med daglig leder fikk jeg ledelsen endelig til å forstå at han måtte utestenges. Jeg ga han beskjed om at jeg hadde snakket med ledelsen og at han nå er utestengt, men dette syntes han selvfølgelig ikke noe om og fortsetter å komme innom og blir mer og mer sur for hver gang jeg sier at han må gå.