Sykemelding pga kvalme

1barnvilha2

Betatt av forumet
heihei :)

Jeg har blitt utrolig uggen, men kaster heldigvis ikke opp. Enda. Jeg vil jo helst være på jobb og ikke sutre meg gjennom et svangerskap. Men, jeg er veldig sutrete av meg, og fått klar beskjed fra mammaen min at jeg ikke får lov å bare sykemelde meg pga litt kvalme. Hadde jeg bare hatt en jobb der det skjedde noe hele tiden. Missforstå meg rett, men jeg blir nesten mer kvalm av å sitte stille i resepsjonen, hvor det ikke skjer noen ting, enn hvis jeg gjør masse. I tillegg spiser jeg INGENTING. Jeg får ikke i meg noe, som gjør meg enda mer dårlig pga jeg er sulten men jeg vil ikke ha noe.. :( er litt frustrert..

Noen som er i samme bås som meg ?

Lurer også på om noen av dere har sykemeldt dere pga svangerskaps kvalme, eller har gjort det i tidligere svangerskap?

heihei :)

Jeg har blitt utrolig uggen, men kaster heldigvis ikke opp. Enda. Jeg vil jo helst være på jobb og ikke sutre meg gjennom et svangerskap. Men, jeg er veldig sutrete av meg, og fått klar beskjed fra mammaen min at jeg ikke får lov å bare sykemelde meg pga litt kvalme. Hadde jeg bare hatt en jobb der det skjedde noe hele tiden. Missforstå meg rett, men jeg blir nesten mer kvalm av å sitte stille i resepsjonen, hvor det ikke skjer noen ting, enn hvis jeg gjør masse. I tillegg spiser jeg INGENTING. Jeg får ikke i meg noe, som gjør meg enda mer dårlig pga jeg er sulten men jeg vil ikke ha noe.. :( er litt frustrert..

Noen som er i samme bås som meg ?

Lurer også på om noen av dere har sykemeldt dere pga svangerskaps kvalme, eller har gjort det i tidligere svangerskap?

Jeg ble sykemeldt med en gang, men jeg kastet mye opp da :) jeg fikk ikke lov å gå i arbeid før jeg er bedre :p
Forstår deg godt at du har lyst å holde deg i arbeid, men hvis du er så dårlig, er det bedre at du får slappet av hjemme og etterhvert får i deg litt mat <3 lytt til kroppen din :)

Jeg er sykemeldt fordi kroppen har ikke nok energi til p gå pp jobb, enda det er en stillesittende jobb. Jeg får i meg minimalt med mat og er kvalmen innimellom, kun kastet opp 2 ganger.

Jeg ble sykemeldt med en gang, men jeg kastet mye opp da :) jeg fikk ikke lov å gå i arbeid før jeg er bedre :p
Forstår deg godt at du har lyst å holde deg i arbeid, men hvis du er så dårlig, er det bedre at du får slappet av hjemme og etterhvert får i deg litt mat <3 lytt til kroppen din :)
Jeg skjønner godt at du er sykemeldt, huff :(
Jeg er ikke direkte dårlig i den forstand at jeg ikke funker, men når jeg ikke får i meg mat og nesten gulper av min favorittmat, ja da mister jeg mye energi, og føler det er et slit på jobb selvom jeg nesten bare sitter hele dagen :/

Jeg er sykemeldt fordi kroppen har ikke nok energi til p gå pp jobb, enda det er en stillesittende jobb. Jeg får i meg minimalt med mat og er kvalmen innimellom, kun kastet opp 2 ganger.
Føler jeg sliter med det samme faktisk. Jeg har null energi og jeg har en stillesittende jobb meste parten av tiden. Jeg er jo PT, men jobber også i resepsjon og det er når jeg er ørti timer i resepsjonen jeg merker jeg ikke orker.. :(

Min erfaring et at mat hjelper. 1 svangerskap spiste jeg ikke for jeg var så kvalm. Var kjempe dårlig i mange måneder. Og var utslitt når babyen endlig kom. Tvang meg selv til å gå på jobb selv om jeg kasta opp mange ganger hver dag. De andre svangerskapene har jeg tvunget meg selv til spise ofte. Det hjelper på kvalmen og jeg har hatt et mye bedre svangerskap. Har i tillegg vært sykemeldt for å slappe av. Ville prøvd å spise selv om det ikke frister. Og hvis det ikke hjelper hadde jeg sykemeldt meg. Er grusomt å være kvalm selv om en ikke spyr.

Min erfaring et at mat hjelper. 1 svangerskap spiste jeg ikke for jeg var så kvalm. Var kjempe dårlig i mange måneder. Og var utslitt når babyen endlig kom. Tvang meg selv til å gå på jobb selv om jeg kasta opp mange ganger hver dag. De andre svangerskapene har jeg tvunget meg selv til spise ofte. Det hjelper på kvalmen og jeg har hatt et mye bedre svangerskap. Har i tillegg vært sykemeldt for å slappe av. Ville prøvd å spise selv om det ikke frister. Og hvis det ikke hjelper hadde jeg sykemeldt meg. Er grusomt å være kvalm selv om en ikke spyr.
Tusen takk for tips. Skal prøce å tvinge i meg litt mat også se om det hjelper :D

Jeg har sykemeldt pga kvalme fram til uke 12. Så skal jeg se da, men håper at kvalmen har bedret seg og at jeg kan jobbe igjen.

Jobba i hjemmesykepleien sist og var sm pga kvalme fra uke 6 eller noe. Kasta ikke opp men greide ikke gjøre noe pga kvalmen. Nå har jeg en annen jobb hvor jeg foreløpig har hatt flaks mtp pasientgrupper men det kan endre seg på neste oppdrag så hvor lenge jeg blir i jobb nå vet jeg ikke.

Jeg ble sykemeldt i forrige uke pga kvalme uten oppkast. Klare ikke spise, og uten mat og drikke duger den gravide helten ikke! :p Jeg var lenge veldig dårlig i forrige svangerskap uten å sykemelde meg, men hva hadde jeg igjen for det? Jo mange måneder der jeg var så sykt dårlig at det gikk utover alt! Denne gangen vil jeg klare å ta meg litt av barnet jeg allerede har fremfor å jobbe! Så prioriterer der lille jeg har av energi til det :)

Jeg er sykemeldt nå pga kvalme. Klarer ikke å jobbe når jeg er dårlig. Når ungene er i bhg/skole, bruker jeg tiden til å sove og hvile. Er glad for det.

hei, jeg nar vært sykemeldt i 3 uker 100% pga kvalme, oppkast og vekttap, fra i dag begynner å jobbe 30%. Fortsatt mye kvalm, kaster opp, er 16 uker på vei.

Var sykmeldt fra jobb en uke i starten i forrige svangerskap .

Ble sykemeldt fra skolen ganske tidlig og, å stå opp tidlig gikk ikke rett og slett, måtte ha en rolig start på dagen.

Back
Topp