Jeg ble "permitert" fra min jobb som barnehageassistent når barnehagene stengte og har gått på dagpenger. Siden de åpnet igjen så har jeg ikke gått tilbake på grunn av smittefaren i forhold til at jeg har forhøyet blodtrykk, nå svangerskapsforgiftning. Jeg har fått dagpenger siden de stengte, og har egentlig gått på det selv om jeg ikke gikk tilbake i jobb fordi nav er vanskelig og prosessen av å søke dagpenger tok skikkelig kaka på meg så jeg orka ikke styre med sykemelding, i tillegg så hadde jeg et lite håp om at de skulle finne noe arbeid til meg som jeg faktisk kunne utføre før jeg ble nå ble verre. Nå ligger jeg til observasjon på sykehuset og snakket med min mor fordi når jeg nå skal levere meldekort så må jeg jo føre opp at jeg er syk fordi jeg ligger på sykehuset og faktisk ikke har mulighet til å ta arbeid om det blir tilbudt. Så sa min mor at jeg burde få en sykemelding uansett fordi man da fikk en høyere sats enn man får på dagpenger eller noe sånt. Problemet med nav er at om man endrer noe så går man uten penger mens endringen skjer, og hva om de plutselig mener jeg skal ha mindre hvis jeg blir sykemeldt? Satsen jeg får nå er ulevelig nok på grunn av et dårlig jobb bytte akkurat i det jeg fant ut jeg var gravid og da jeg var gravid så var det ikke mulighet å finne noe nytt.
Er det noen av dere som har gått på dagpenger og så blitt sykemeldt? Skal jeg sykemelde meg eller forbli på dagpenger?
Er det noen av dere som har gått på dagpenger og så blitt sykemeldt? Skal jeg sykemelde meg eller forbli på dagpenger?