Sykemelding og sykt barn-dager

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Hei.

Jeg er 100% sykemeldt gå bekken og isjias, i tillegg til tidligere svangerskapsforgitning .har sterke smerter og sliter med mye med helt vanlige gjøremål.
Nå er jeg brått blitt husmor og har 2 åringen alene.
Mannen jobber tidlig og sent annenhver uke. Men det er ekstremt tungt å være alene og man føler man ikke strekker til pga smerter.
Har mannen rett på sykt barn dager når jeg er sykemeldt?
Føler liksom ikke det er like "lett" for han å være borte fra jobb. Selvom han evt. har krav på det.

Last edited:
Ja, det menee jeg så absolutt. Du kan jo evt be hm om å lese i personalhåndboken sin for å få det bekreftet :)

Ja, det er bare å si at han kan ta sykt barn dager! Du er syk og barnehagen er stengt = syk barnepasser, som er samme kode som sykt barn ☺️
Da lillesøster var baby og jeg var hjemme, fikk jeg feber og omgangssyke - var ikke problem at far da var hjemme.

Sniker fra juligruppen :joyful:
Vi er i samme situasjon som deg, jeg var sykemeldt før alt dette skjedde og greier ikke være barnehage 100% alene, så min samboer er hjemme 2-3 dager i uken med oss på syktbarn-dager. Arbeidsgiver hadde helt fortsåelse..
vi er trossalt sykemeldt :)

Takk alle:)
Da blir han hjemme en dag denne uka! Så får vi se hvordan det blir.
Tror det sitter mest vis mest hos mannen, som er veldig pliktoppfyllende :o

Jeg er sykmeldt 50 % til "vanlig", 100 % etter at bhg stengte. Her har vi løst det slik at mannen har hjemmekontor, og tar ut 2 omsorgsdager i uka. Han jobber hver dag, men på denne måten står jeg friere til å be om hjelp innimellom, og han slipper å jobbe inn timene etterpå.

Vi er heldige og har en 2-åring som sover til 10 og legger seg for lur kl 15, så stort sett går det greit for meg å være alenemor de timene altså. Men jeg driver jo og flyr på kontroller i hytt og gevær, og da er det veldig kjekt at pappaen kan stille opp uten at det blir noe hazzle :)

Jeg er sykmeldt 50 % til "vanlig", 100 % etter at bhg stengte. Her har vi løst det slik at mannen har hjemmekontor, og tar ut 2 omsorgsdager i uka. Han jobber hver dag, men på denne måten står jeg friere til å be om hjelp innimellom, og han slipper å jobbe inn timene etterpå.

Vi er heldige og har en 2-åring som sover til 10 og legger seg for lur kl 15, så stort sett går det greit for meg å være alenemor de timene altså. Men jeg driver jo og flyr på kontroller i hytt og gevær, og da er det veldig kjekt at pappaen kan stille opp uten at det blir noe hazzle :)
Oi såpass ja! Min våkner 7, og sover fra 12 til ca 1330/1400, så da hviler jeg!

Ikke noen mulighet for hjemmekontor her i hus. Desverre.

Jeg er egentlig 30% sykemeldt, men har ikke sjangs på å få ro og fred slik de % egentlig skal gi meg. Så jeg skriver omsorgsdager til arbeidsgiver og har rapportert om full jobb til nav, sånn at jeg sparer sykedager. De er jo ikke en utømmelig ressurs de heller.

Back
Topp