sykemelding og pleiepenger

Jenta10

Glad i forumet
jeg har gått lenge på pleiepenger pga min datter, blir vidre frem til sommeren men da håper jeg det er slutt....
men så er saken at jeg ble 1 mnd sykemeldt for meg selv pga diverse ting, jeg måtte roe ned..
hvordan blir dette nå da.
jeg har søkt om pleiepenger fra 1.1.11 til ut mars.
men går på sykepenger fra 20.12.10 og 1mnd..
stopper de pleiepengene da. jeg får litt fra kommunen som jeg jobber og pleiepengene får jeg fra nav..

sikkert ikke lett å skjønne men får jeg fullt sykepenger eller får jeg bare det jeg får fra jobben.(35% av min fast som er 70%. går på graderte pleiepenger 50%.

noen som kan noe om slikt.... nav visste ikke helt...
er ikke flink til å forklare, håper noen skjønte noe...

hm... du er jo 100% sykemeldt fra en 30% stilling, for å bli sykemeldt fra pleiepengene må det et spesiellt skriv fra legen til..
og da må jo en annen få disse pleipengene i stedenfor deg??
for da er du jo ikke i form til å passe jenta di heller...
kjempestrenge regler for det der...

så, sånn jeg ser det, får du pleiepenger som vanlig, siden du fortsatt har den pleieomsorgen for jenta di, og sykepenger for den jobben du er sykemeldt fra...

men kunne ikke nav  forvaltning hjelpe deg heller??
ikke lett når de ikke kan sine egne regler...

ORIGINAL: solstråla

hm... du er jo 100% sykemeldt fra en 30% stilling, for å bli sykemeldt fra pleiepengene må det et spesiellt skriv fra legen til..
og da må jo en annen få disse pleipengene i stedenfor deg??
for da er du jo ikke i form til å passe jenta di heller...
kjempestrenge regler for det der...

så, sånn jeg ser det, får du pleiepenger som vanlig, siden du fortsatt har den pleieomsorgen for jenta di, og sykepenger for den jobben du er sykemeldt fra...

men kunne ikke nav  forvaltning hjelpe deg heller??
ikke lett når de ikke kan sine egne regler...

nei var ikke mye hjelp å få men hun skulle sjekke det opp...
vil egentlig ikke gå på pleiepenger, får det er så mye styr, men jeg må pga mye ting med datteren min,
er sykemeldt pga jobben, men kunne ikke få begge deler... aner ikke jeg, skjønne rikke dette...
får ta en tur ned i morgen å høre...
takk for svar

jeg kjenner til det styret med pleiepenger, men er det til det beste for barna så må man jo nesten bar bite tennene sammen...
vi var heldige, da, og fikk en kundebehandler på forvaltning som var kjempegrei!!

Back
Topp