Sykemelding og permisjon

Lillenurk93

Elsker forumet
Marslykke 2016
Lurer litt på om vist man blir 100% sykemeldt eller 50% sykemeldt om dette har noe betydning for hva du får i "støtte" av nav når du går ut i permisjon?

Har hatt noen tunge dager på jobb i det siste; med masse tungt arbeid etc, og lurer på å få 50% sykemeld får å se om dette hjelper litt på ryggen/bekkene.

Har ingen betydning nei. Du får uansett samme betaling når du er sykemeldt som om du skulle vært i jobb. Eneste du "mister" er overtid, det betaler ikke nav. Jeg er selv sykemeldt og får samme betalingen som om jeg skulle vært i arbeid, og det har ingen betydning på hva jeg får når jeg går ut i permisjon :-)

Har ingen betydning nei. Du får uansett samme betaling når du er sykemeldt som om du skulle vært i jobb. Eneste du "mister" er overtid, det betaler ikke nav. Jeg er selv sykemeldt og får samme betalingen som om jeg skulle vært i arbeid, og det har ingen betydning på hva jeg får når jeg går ut i permisjon :-)
Okei, overtid har jeg ikke overskudd til uansett! :P

Veit du om sykepenger og permisjon går på samme beregning på feriepenger? Man får jo feriepenger kun for de første 12/15 ukene, så om eg da er bare 20% sjukmeldt nå og kanskje forblir delt sjukmeldt fram til permisjonen, vil eg da kun få feriepenger fra NAV for dei første vekene no, og "bruke" det opp på 20% sjukmelding??

Du får feriepenger for 48 dager i året på penger fra NAV, enten det er for sykemelding eller permisjon.

Back
Topp