Sykemelding og jobb

Nienor__

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Er for tiden 100% sykemeldt fra min 30% stilling på grunn av bekkenløsning. På nyåret skal jeg ta permisjon fra studiene og hadde håpet og få jobbet mest mulig fram til permisjon (termin 18.04) for å få tjent opp mest mulig penger før fødsel, og selvsagt også få mer utbetalt i foreldrepenger.

Har begynt på gruppetrening hos fysio, men er for tidlig til å si om det vil hjelpe. Men nå når jeg er sykemeldt så har ryggen nesten ikke vært vond, kun de gangene jeg har overanstrengt meg litt for mye med bøying og styr hjemme. Har ikke lyst til å være sykemeldt fram til permisjon, og vil også gjerne jobbe litt ekstra. På hverdagene er vaktene stort sett 4 eller 5-timers vakter, og sjefen virka villig til å kunne gi meg mer vakter, og sette meg opp annenhver dag, slik at jeg får muligheten til å hente meg inn og hvile mellom øktene.

Tror selv jeg skal kunne klare å jobbe en til to ekstra dager i hverdagene, så lenge premisset er slik jeg har nevnt ovenfor. Problemet er dog at jeg også har 7 timer annenhver lørdag fast, og det er kombinasjonen lang dag + hektisk lørdag som virkelig har tatt knekken på bekkenet mitt (vært nærmest sengeliggende lørdag kveld og søndag etter en dag med lørdagsjobbing).

Så det jeg lurer på er om det noen som vet om det er mulig å bli 50% sykemeldt kun på lørdager, men likevel jobbe mer andre dager? Eller er det slik at er en sykemeldt så kan man ikke jobbe ekstra, selv om man kun er sykemeldt en fast dag? Er nemlig lite lysten til å redusere antall timer på lørdager, da det er en del UB-tilegg jeg vil gå glipp av, i tillegg til at jeg er usikker på om sjefen i det hele tatt ville gått med på det.

Tror ikke du kan det, dessverre. Da er det jo tilrettelegging det går på. Er ingen ekspert, men tror neppe du kan det. Men jeg ville tatt det opp med legen. Kan godt være det finnes noen smutthull. :)

Tror ikke du kan det, dessverre. Da er det jo tilrettelegging det går på. Er ingen ekspert, men tror neppe du kan det. Men jeg ville tatt det opp med legen. Kan godt være det finnes noen smutthull. :)

Takk for svar :) Tror heller ikke det er mulig, sendte henvendelse til NAV men har ikke fått svar enda. Men jeg var vel litt overivrig med tanke på formen min :p Så tror uansett ikke det blir aktuelt å jobbe så mye på nyåret, og hvertfall ikke mer enn jeg allerede skulle ha gjort.

Back
Topp