Sykemelding og feriepenger

Ally_Ma

Betatt av forumet
Septembergull'17
Jeg har vært gradert sykemeldt siden januar. På nav.no står det at nav utbetaler feriepenger for de første 48(?) sykedagene. Jeg har fått utbetalt lønn fra arbeidsgiver i sykemeldingsperioden. Vil jeg da få feriepenger som vanlig neste år, eller mindre for perioden jeg har vært sykemeldt? Og er det forskjell på om man er gradert eller fullt sykemeldt?

Ja hvis du hele tiden har fått fra arbeidsgiver vil jeg tro det.

Er hvertfall en forskjell med foreldrepenger her, man får vanlige feriepenger om jobben betaler ut lønn men stusselig med feriepenger om man får foreldrepenger rett fra nav

Ja, håper virkelig det gjelder likt for sykepenger som for svangerskapspenger. Er hvertfall greit å være forberedt dersom en plutselig får mye mindre feriepenger neste år enn hva man har regnet med [emoji849]

Hva skal til for at arb.giver betaler lønn og ikke nav?
Trur det kanskje har med systemet dems å gjøre, men ikke 100% sikker altså. Vet bare at jobben min gikk over til å betale ut sykepenger rett før jul i fjor. Men de får tilbakebetalt fra nav da..

Ja det er opp til hver enkelt bedrift hvordan de gjør det. På sykemeldingen krysser man jo av for om arb.giver betaler lønn utover arbeidsgiverperioden. Vet ikke om det også har betydning om det er en ia-bedrift og/eller følger tariff o.l...?

Ja det er opp til hver enkelt bedrift hvordan de gjør det. På sykemeldingen krysser man jo av for om arb.giver betaler lønn utover arbeidsgiverperioden. Vet ikke om det også har betydning om det er en ia-bedrift og/eller følger tariff o.l...?
Har det noe å si om en er fast ansatt eller bare vikar?

Jeg er 100% sykemeldt og gikk brått ned i stilling mens jeg var det. Så jobb betaler sykepenger for den faste stillingen min (og får tilbake fra NAV), mens nav utbetaler resten siden jeg får et inntektstap på så så mange % pga stillingen ble satt ned. Får feriepenger både fra NAV og arb.giver vil jeg tro. Nav betaler jo bare for de 48 første dagene, mens arb.giver betaler resten.

Jeg har vært gradert sykemeldt siden januar. På nav.no står det at nav utbetaler feriepenger for de første 48(?) sykedagene. Jeg har fått utbetalt lønn fra arbeidsgiver i sykemeldingsperioden. Vil jeg da få feriepenger som vanlig neste år, eller mindre for perioden jeg har vært sykemeldt? Og er det forskjell på om man er gradert eller fullt sykemeldt?

Så lenge du har fått utbetalt lønn fra arbeidsgiver under sykmelding, så får du også feriepenger neste år.
Stusselig ordning dette med å få sykepenger fra nav dessverre[emoji21]

Så lenge du har fått utbetalt lønn fra arbeidsgiver under sykmelding, så får du også feriepenger neste år.
Stusselig ordning dette med å få sykepenger fra nav dessverre[emoji21]

Åå godt å høre! Var bekymra for at jeg ender opp med mye mindre feriepenger pga sykemeldingsperioden. Men har fått fra arbeidsgiver hele veien. Håper bare arbeidsgiver også forskutterer foreldrepengene...

Litt rart at det er så stor forskjell på utbetaling fra nav ifht arbeidsgiver.. Blir veldig tilfeldig hva man får og det utgjør en stor forskjell... [emoji17]

Åå godt å høre! Var bekymra for at jeg ender opp med mye mindre feriepenger pga sykemeldingsperioden. Men har fått fra arbeidsgiver hele veien. Håper bare arbeidsgiver også forskutterer foreldrepengene...

Litt rart at det er så stor forskjell på utbetaling fra nav ifht arbeidsgiver.. Blir veldig tilfeldig hva man får og det utgjør en stor forskjell... [emoji17]

Noen har flere goder på jobb enn andre, sånn er det bare.

Back
Topp