Sykemelding? Noen som vet??

HoneyBooBoo

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
Hei dere! Jeg jobber som ekstrahjelp i en klesbutikk, men jobber timer tilsvarende mellom 50-80% stilling hver måned. Ved forrige svangerskap var formen fin lenge, og jeg trengte ikke tenke noe særlig på økonomi. Denne gangen har allerede bekkenet begynt å krangle veldig, og selv om jeg skal holde ut lengst mulig kjenner jeg at jeg nok blir sykemeldt tidligere denne gangen.

Hvordan er det når man ikke har fast arbeidsmengde i en kontrakt, men faktisk jobber tilnærmet fulltid og blir sykmeldt? Jeg blir sjelden satt opp på noen jobbliste, vaktene mine blir bare avtalt muntlig uke for uke. Kan jeg forvente å måtte gå hjemme uten penger isåfall?

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi, den er litt tricky., håper de regner et gjennomsnitt på det du har tjent, men jeg aner ikke hvordan det der fungerer! De tar vel som hovedregel sykemelding på faste timer men det finnes jo så mye bruk av ekstravakter og ringehjelper at det må finnes en ordning for dem også håper jeg!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jeg husker forresten når jeg jobba i klesbutikk for 6 år siden, og ble sykemeldt i julen når jeg var blitt satt opp ekstra, fikk ikke penger for de dagene, men hadde ikke jobba ekstra på forhånd da!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Hei, sniker inn her. Men sjekk ut svangerskapspenger istedet for sykemelding!:) Skal du gå sykemeldt lenge kan det hende det lønner seg å ta svangerskapspenger istedet, for man kan bare være sykmeldt opptill ett år?:/ Noe sånt er det, så sjekk ut!:) (dumt hvis det skjer noe etter fødsel som gjør at du trenger sykemelding, men ikke har så mye igjen!:)

Sent from my iPad using BV Forum