Sykemelding i svangerskapspermisjon

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Noen som vet hvordan det fungerer? Kiropraktor anbefaler at jeg sykemelder meg 1 uke eller 2 og at gubben overtar imens slik jeg får avlasting men hvordan blir det for han? Må han også ha sykemelding? Jobber i ett engasjement som han startet i slutten av april og skal være ut oktober. Han er usikker på om han får lønn da

Nei. Han tar over din mammaperm:) Få sykmeldingen fra legen og gi den til nav så fikser de resten :)

Viss svangerskapspermisjon er det samme som fødselspermisjon/foreldrepengar, vil du få sjukmelding og dermed sjukepengar, mens mannen sin overtar permisjonen i den perioden og mottar foreldrepengar.

Du må ha legeerklæring på at du er avhengig av hjelp til å ta deg av barnet.

Noen som vet hvordan det fungerer? Kiropraktor anbefaler at jeg sykemelder meg 1 uke eller 2 og at gubben overtar imens slik jeg får avlasting men hvordan blir det for han? Må han også ha sykemelding? Jobber i ett engasjement som han startet i slutten av april og skal være ut oktober. Han er usikker på om han får lønn da

Du sykemeldes fra din permisjon, også må dere søke om at far overtar din permisjon.
Da får han utbetalt foreldrepenger, mens du får sykepenger.
Det påvirker ikke hans pappaperm, eller din permisjon, den løper som vanlig. :)

Dette kan du snakke med NAV om på tlf 55 55 33 33. :)

Back
Topp