Sykemelding i svangerskapet

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Idag er jeg 6+5 og formen er ikke særlig mye å skryte av. Jeg sliter med kvalmen og er trøtt og har mye vondt i hodet og svimmel.

I mitt forrige svangerskap kastet jeg opp flere ganger daglig i de første månedene, og det var da naturlig at jeg ikke kunne jobbe og jeg ble derfor sykemeldt.

Nå går jeg på jobb hver dag, men jeg sliter jo, føler jeg har oppkast konstant i halsen og er generelt ukonsentrert pga plagene. Likevel presser jeg meg og føler at det ikke er grunn nok til sykemelding og jeg tør derfor ikke oppsøke lege..

Har dere noen erfaringer?

Har det sånn selv. Skal til legen på torsdag. Tror jeg kommer til å be om en sykemelding. Blir så sliten av alt sammen

Idag er jeg 6+5 og formen er ikke særlig mye å skryte av. Jeg sliter med kvalmen og er trøtt og har mye vondt i hodet og svimmel.

I mitt forrige svangerskap kastet jeg opp flere ganger daglig i de første månedene, og det var da naturlig at jeg ikke kunne jobbe og jeg ble derfor sykemeldt.

Nå går jeg på jobb hver dag, men jeg sliter jo, føler jeg har oppkast konstant i halsen og er generelt ukonsentrert pga plagene. Likevel presser jeg meg og føler at det ikke er grunn nok til sykemelding og jeg tør derfor ikke oppsøke lege..

Har dere noen erfaringer?

Hadde tatt kontakt med legen sånn at legen kan ta en medisinsk vurdering av deg. Hvis du forklarer hvordan du har det, så kan legen ta avgjørelsen for deg, og du slipper å tenke mer på det :)

Jeg er 100% sykemeldt. Er kvalm, kaster opp, utmattet. Og jeg som trodde jeg slapp unna migrene tok feil der og gitt :/ hatt anfall siden i går. Ikke veldig deilig å være gravid nå om dagen, håper det gir seg etterhvert.

Hvis du føler deg uvel og dårlig, så syns jeg du skal snakke med legen din. Ingen takker deg noe for at du presser deg, og det går bare utover deg selv og gjør svangerskapet tyngre enn det allerede er. Hvis du mener du har behov for sykemelding en liten periode, så syns jeg du og legen skal bli enige om det - og så får du tatt skikkelig vare på deg selv frem til du blir litt bedre :) Og det skal du gjøre med god samvittighet! :)

Hvis du føler deg uvel og dårlig, så syns jeg du skal snakke med legen din. Ingen takker deg noe for at du presser deg, og det går bare utover deg selv og gjør svangerskapet tyngre enn det allerede er. Hvis du mener du har behov for sykemelding en liten periode, så syns jeg du og legen skal bli enige om det - og så får du tatt skikkelig vare på deg selv frem til du blir litt bedre :) Og det skal du gjøre med god samvittighet! :)

Det er egentlig veldig sant.. takk for fin tilbakemelding. Det finnes jo aldri et godt tidspunkt å bli sykemeldt, men denne uken passer det i alle fall ikke i forhold til viktige møter på jobb. Men det går til syvende og sist bare ut over meg og familien min at jeg presser meg.. jeg må nok vurdere å ta en legevisitt neste uke å høre hva han tenker..

Ingen på jobb vet om graviditeten heller, så da presser man jo litt ekstra for å fortsette å holde det hemmelig.. må kanskje revurdere den strategien også..

Har det sånn selv. Skal til legen på torsdag. Tror jeg kommer til å be om en sykemelding. Blir så sliten av alt sammen

Det er nok lurt ja..får se hva jeg gjør, men det nærmer seg nok ..

Back
Topp