Sykemelding i permisjon

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Hvis man blir sykemeldt i permisjonen, kan man da utsette permisjonen og ta den ut seinere? Eller forutsetter det at man er så syk at man ikke kan ta vare på barnet/partner må ta ut/overta perm? Hvis det blir aktuelt kommer jeg nok til å klare å ha ansvaret for babyen, men etter den type behandling/inngrep føler jeg det er litt kjipt å måtte ta ut permisjonen/bruke opp permisjon mens jeg egentlig ikke er i topp form.
 
Ser ut som om du kan velge :) «Den som skulle vært i permisjon vil ved sykdom kunne søke om overføring av foreldrepengene til den andre av foreldrene. Man kan også søke om utsettelse av perioden med foreldrepenger.» fra her: https://arbinn.nho.no/arbeidsrett/a...dstakeren-blir-syk-under-foreldrepermisjonen/

Kan ellers anbefale nav sin chat-løsning, har fått veldig gode og hjelpsomme svar når jeg har brukt det, og heller ikke trengt å vente så lenge :)
 

«Når du selv blir syk, kan du ha krav på utsettelse eller overføring av foreldrepermisjonen:
  • Hendelse: Du blir sykmeldt fra lege og kan ikke ta deg av barnet. Kortvarig sykdom som influensa og liknende gir ikke rett til overføring av foreldrepermisjonen.
  • Forutsetninger: Begge disse forutsetninger må være oppfylt:
    1. Du blir sykmeldt fra lege.
    2. Du er, på grunn av sykdom eller skade, helt avhengig av hjelp til å ta deg av barnet.»
 

«Når du selv blir syk, kan du ha krav på utsettelse eller overføring av foreldrepermisjonen:
  • Hendelse: Du blir sykmeldt fra lege og kan ikke ta deg av barnet. Kortvarig sykdom som influensa og liknende gir ikke rett til overføring av foreldrepermisjonen.
  • Forutsetninger: Begge disse forutsetninger må være oppfylt:
    1. Du blir sykmeldt fra lege.
    2. Du er, på grunn av sykdom eller skade, helt avhengig av hjelp til å ta deg av barnet.»

Den siden er fra 2017, oppdatert i 2021 :) reglene er endret etter det
 
Ville spurt NAV foreldrepenger så får du sikkert svar. Oppdater gjerne her etterpå.
 
Back
Topp