Sykemelding i permisjon

Bkno8529562

Flørter med forumet
har seg sånn at jeg får sykemelding pga svangerskapsdepresjon og går på forebyggende samtaler nå med bup. Hun vil sykemelde meg etter fødsel. Men tar ta mannen over min permisjon eller kan han bruke sin egen? Det blir alt for lenge for han å være borte fra jobb om han skal ta deler av min perm og i tillegg sin egen kvote.
 
Du må uansett ha dine mammauker rett før og etter fødsel. Er det opprinnelig du som skal ha fellesperioden? Da kan far søke om å overta permisjonen i tiden du er sykmeldt. Sykmelder må legge ved en funksjonsbeskrivelse (se Nav.no). Eller så kan du søke om å utsette din permisjon grunnet sykmelding, men da må noen andre ta seg av barnet. Må også ha med funksjonsbeskrivelse i søknaden til NAV.
 
har seg sånn at jeg får sykemelding pga svangerskapsdepresjon og går på forebyggende samtaler nå med bup. Hun vil sykemelde meg etter fødsel. Men tar ta mannen over min permisjon eller kan han bruke sin egen? Det blir alt for lenge for han å være borte fra jobb om han skal ta deler av min perm og i tillegg sin egen kvote.
Ser du fekk eit flott svar over, fant du ut av det? :)
 
Back
Topp