Sykemelding i permisjinen

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Jeg har blitt sykemeldt fra og med i dag. Jeg har permisjon/foreldrepenger nå, og har fått et skriv fra legen der hun anbefaler at far overtar permisjonen mens jeg er sykemeldt. Forsto at jeg skal sende inn dette til nav som skal behandle søknaden. Det jeg glemte å spørre om var om far kan være hjemme allerede fra nå av, eller må vi vente til den er godkjent? Jeg har jo behov for det fra og med nå, siden jeg har blitt sykemeldt, men vil jo ikke risikere at nav ikke godkjenner det.. Noen som har erfaring? :)
 
Kontakt nav og si at det gjelder fra dags dato idag sp det er bokført. Så kan han være hjemme. Du kan sende melding på siden deres. Mulig det bare blir litt knot mht første utbetaling for samboeren din om de behandler tregt.
 
Han skal være hjemme fra første dag du er sykmeldt fra permisjonen din. Da overtar han umiddelbart. Det må søkes om, men er vanligvis en formalitet gitt at du har både sykmelding og legeerklæring. Det er behandlingstid på søknaden. Hvis dere venter med at far er hjemme til søknaden innvilges, tror jeg dagene som har gått der du har vært sykmeldt kan være "tapt" for far.
Jeg ville ringt NAV og spurt for å være sikker. Lykke til, og riktig god bedring!
 
Back
Topp