Sykemelding i ny jobb, noen som kan hjelpe ??

Vårglede2023

Andre møte med forumet
Jeg har akkurat startet i ny jobb, gått rett fra en jobb over i denne jobben. Er gravid i uke 15 og har store smerter i bekkenet, stor sannsynlighet for at jeg må sykemelde meg før jeg rekker å ha jobbet 4 uker hos ny arbeidsgiver (butikk), vil sykepengegrunnlaget bli beregnet fra de siste 3 mnd da og det er Nav som betaler fra 1.dag? Har gått opp ganske mye i lønn hos den nye arbeidsgiveren min. Noen som vet ?:)
 
Jeg har akkurat startet i ny jobb, gått rett fra en jobb over i denne jobben. Er gravid i uke 15 og har store smerter i bekkenet, stor sannsynlighet for at jeg må sykemelde meg før jeg rekker å ha jobbet 4 uker hos ny arbeidsgiver (butikk), vil sykepengegrunnlaget bli beregnet fra de siste 3 mnd da og det er Nav som betaler fra 1.dag? Har gått opp ganske mye i lønn hos den nye arbeidsgiveren min. Noen som vet ?:)
Jeg er ingen ekspert, men på nav.no står det at du må ha vært i jobb minst fire uker før du kan bruke sykemelding. Står ikke noe om at det må være samme jobb :) du skal få sykepenger som dekker lønn, som vil si den lønnen du har nå. Om det er nav eller jobben som betaler er avhengig av arbeidsplassen din. Men om det er arbeidsgiver som betaler så kan de søke refusjon fra første dag dersom det er svangerskapsrelatert :) du kan jo ringe dem. De er veldig greie å snakke med på telefon!
 
Back
Topp