Sykemelding i foreldrepermisjon

Mai2022

Andre møte med forumet
Hei, jeg har vært sykemeldt i 3 mnd nå pga prolaps i ryggen. Jeg klarer ikke å løfte min egen baby.. så samboer tok over min permisjon for å være hjemme med oss, nå skal han begynne på jobb igjen snart, i det siste har ryggen vært grei men når jeg har prøvd å løfte eller bare gjør en enkle ting som klesvask osv så kjennes det i ryggen etter noen veldig få løft. Så vi får se hvordan det går når samboer begynner på jobb igjen 100%. Men jeg har jo fortsatt vond rygg og jeg må ta det rolig å gjøre minst mulig med baby (kan ikke gå ut på ting som jeg ønsker..) så jeg lurer på om jeg kan våre sykemeldt selv om samboer er i jobb? Min mor å søster har tilbudt seg å hjelpe så jeg ikke er alene med baby hele tiden. Kan jeg bli sykemeldt og utsette permisjonen? Mister så mye av permisjonen min med lille og syntes det er så trist
 
Ja du kan være sykemeldt i permisjon mens mannen jobber. Du får da forlenget permisjonen din det du var sykemeldt. Jeg var selv sykemeldt i 2016 i 2 uker rett etter fødsel da bekken låste seg og kunne verken gå, løfte eller noe. Nav sa da at jeg kunne velge enten at mannen tok over min permisjon mens jeg var sykemeldt, eller at mannen fortsatte å jobbe men at de 2 ukene og at jeg da ville få de 2 ukene igjen i permisjonen
 
Back
Topp