Sykemelding, hva hadde dere gjort?

Mirakel84

Flørter med forumet
Jeg er endelig gravid etter over 12 år med prøving. Er 6+3 i dag. Er sykmeldt ut neste uke. Vært sykmld helt siden forsøket. Skal på ul på onsdag. Har en jobb der løft og stress ikke er til å unngå. Hadde dere bedd om videre sykmld? Selv tenker jeg at jeg vil være 100% sykmeldt til uke 13/14. For å være sikker... Om det skulle gå galt så er det hvertfall ikke pga stress og løft... Har mistet en gang tidligere.

Selvfølgelig! Sykemeld deg med god samvittighet. Er det mye tunge løft osv, bør du la det være om ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge. Og når du har prøvd så lenge, så er det klart at du bør ta litt ekstra vare på deg selv nå de nærmeste ukene. Slapp av og rug i vei :)

Tror du kan få svangerskapspenger, i stedet for sykemelding.

Ja! Søk om svangerskapspenger ;) Hvis ikke jobben kan tilrettelegge med tanke på tunge løft osv, har du rett på svangerskapspenger :)

Enig med de andre: min erfaring er at man får ingenting igjen for å være snill med arbeidsgiver.
Men om det er annet du kan gjøre så kan det være lurt å gå i dialog med arbeidsgiver for å unngå tunge løft.

Back
Topp