Sykemelding fra klinikk

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
I forbindelse med uttak-innsett (+ noen ekstra dager pga overstimulering) har jeg fått sykemelding fra klinikken. Ser at der det vanligvis er stempel og underskrift (hvertfall fra fastlege) har legen kun signert (ikke går det an å tyde underskriften heller). Jeg spurte sekretæren på klinikken som sa det var slik det skulle være, men er det ikke slik at det MÅ være et slags stempel da? Eller hvertfall tydelig legenavn? Bekymrer meg for om arbeidsgiver skal lage trøbbel.

Dere som har fått sykemelding fra klinikk; var den stemplet eller lik slik min er?

1471811924039.jpg

Signatur er mer enn tilstrekkelig.. Er ikke arb giver som skal vite om hvem som er den sykemeldene lege uansett... Det er det folkene i NAV-systemet som skal, og de ser på lege ID ikke signaturen sånn sett... ;-) så ikke tenk så mye på hvordan den er stemplet/signert i forhold til noen... Arb giver skal bare akseptere det...

Har aldri fått stempel fra min fastlege, kun signatur:)
Signatur er mer enn tilstrekkelig.. Er ikke arb giver som skal vite om hvem som er den sykemeldene lege uansett... Det er det folkene i NAV-systemet som skal, og de ser på lege ID ikke signaturen sånn sett... ;-) så ikke tenk så mye på hvordan den er stemplet/signert i forhold til noen... Arb giver skal bare akseptere det...
Godt å høre. Nettopp fått ny sjef som spurte om hvorfor jeg var sykemeldt når jeg sa fra onsdag at jeg var sykemeldt til fredagen. Jeg bare svarte at det var personlig. Fikk spørsmål igjen når jeg på fredag sa at den var forlenget til tirsdag. Glad det ikke står klinikknavn på, men vært litt redd for at hun skulle lage trøbbel og begynne å spørre igjen. Da vet jeg hvertfall at den signaturen skal være nok og at jeg ikke trenger å opplyse om hvilken lege det er om hun sier noe på den?

Godt å høre. Nettopp fått ny sjef som spurte om hvorfor jeg var sykemeldt når jeg sa fra onsdag at jeg var sykemeldt til fredagen. Jeg bare svarte at det var personlig. Fikk spørsmål igjen når jeg på fredag sa at den var forlenget til tirsdag. Glad det ikke står klinikknavn på, men vært litt redd for at hun skulle lage trøbbel og begynne å spørre igjen. Da vet jeg hvertfall at den signaturen skal være nok og at jeg ikke trenger å opplyse om hvilken lege det er om hun sier noe på den?

Det høres ut som du har en mildt sagt veldig uproff sjef.. Du trenger ikke å svare på noen ting!

Veldig uprofesjonell sjef. Min sjef vet om forsøket denne gangen, føles veldig mye bedre enn forrige gang hvor sjefen ikke visste. Nå tas det mye mer hensyn til meg, ikke så mye mas som det pleier å være :)

Men å fortelle til lederen sin er ikke lett og det er noe enhver må selv vurdere.

De har faktisk ikke lov å spørre.

Det skal ikke være stempel. Hadde det vært stemplet Klinikk Hausken hadde en jo fort kunnet lagt to og to sammen.

De har ingenting med hvorfor du er sykemeldt...
Men jeg har vært åpen om sykemeldingene mine (årsak) bla nei jeg måtte på pencilin pga UVI... (Eller når jeg knakk hånden så var jo det en fysisk stopper for å kunne utføre mitt arbeid)...
Men det er på mange måter en grei måte å si ting på. Til din sjef så kan du fint si at hvilke diagnoser du har fått er ikke noe hun har noe med. Det er helseopplysninger som hun ikke har noen ting med...

Hun måtte selvfølgelig lage trøbbel ja.
Første dag tilbake i dag og da kommer hun og lurer på hva jeg mener med å levere en sykemelding som ikke er skikkelig signert. Jeg svarer at den er jo signert og NAV har fått den informasjonen de trenger. Men neeeeei.. hun skulle vite hvilken lege dette var, hvorfor det ikke var stemplet med legekontor, at hun ikke kunne godkjenne en sykemelding der det ikke går an å tyde hvem som har skrevet under på den osv. Til slutt var jeg nesten på gråten (hei hei hormontroll :p) og svarte "Det er fra en privat klinikk hvor jeg har mottatt behandling og ifølge dem skal den signaturen være tilstrekkelig!". Fikk bare et dritsurt "greit!" også gikk hun.

Første dag tilbake i dag og da kommer hun og lurer på hva jeg mener med å levere en sykemelding som ikke er skikkelig signert. Jeg svarer at den er jo signert og NAV har fått den informasjonen de trenger. Men neeeeei.. hun skulle vite hvilken lege dette var, hvorfor det ikke var stemplet med legekontor, at hun ikke kunne godkjenne en sykemelding der det ikke går an å tyde hvem som har skrevet under på den osv. Til slutt var jeg nesten på gråten (hei hei hormontroll :p) og svarte "Det er fra en privat klinikk hvor jeg har mottatt behandling og ifølge dem skal den signaturen være tilstrekkelig!". Fikk bare et dritsurt "greit!" også gikk hun.

Er det MULIG!!! :eek:
Må bare få sagt hvor uprofesjonelt jeg syns dette var av din leder. Helt sjokkerende.
Jeg er selv leder og vet da at dette er uakseptabel oppførsel.. Grrr, blir sint på dine vegne! :mad:
Dette kan du ta opp med leder over din leder evt. HR/Personalsjef. Dette er ikke greit!

Dette er fullstendig hårreisende!!!

Hun er en gjennomført uprofesjonell sjef, og sjefen over henne bør få vite det, for sånn kan man ikke behandle sine ansatte. Men akkurat nå skjønner jeg du har nok med din egen situasjon om du ikke også må gå videre med dette og det ubehaget det medfører.. For en tilleggsbelastning! Håper du klarer å la det prelle av, for DU har i alle fall IKKE gjort noe galt.

Back
Topp