Sykemelding etter permisjon

Lillan90

Blir kjent med forumet
Finner ikke dette på nett (kan være jeg misforstår det jeg finner);

Permisjonen min er ferdig i juli, og jeg skal tilbake i jobb.

Er gravid igjen med et "tett" søsken, og er redd jeg ikke vil klare å være på jobb hele perioden frem til den nye permisjonen min starter (slet mye med bekken sist).

Har jeg rett på sykepenger? Og hva er evt "opptjenings dager" for å ha krav på det? Vet ulønnet perm er 4 uker..

Hvis du ikke har ulønnet permisjon så har du like rettigheter i permisjonen som i jobb.
Opptjeningstid er vel fire uker vil jeg tro.

Man kan bli sykemeldt og få sykepenger fra første dag etter lønnet permisjon. Petmisjon er lønnet arbeid, så derfor er det ikke noen karantenetid på det :)

Ååh! Det var bra! :) Syns der var dumt hvis økonomien skulle "ryke" pga lillebror kom et år for tidlig.... :p ;)

Har vært i lignende situasjon selv og det har gått veldig fint. Å gå hjemme i permisjon er som å gå i jobb som det nevnes over så du opparbeider deg nye rettigheter. Legen din kan evt også søke om svangerskapspenger for deg dersom det er aktuelt:). Lykke til.

Lønnet permisjon er likestilt med å være i jobb. Etter ulønnet perm må du jobbe fullt i 4 uker før du har rett på sykepenger.

Noen som vet helt sikkert hvordan det er etter ulønnet permisjon? Må jeg jobbe i 4 uker for å kunne sykmelde meg vis jeg må? Jeg innbilte meg at jeg måtte jobbe i 8 uker å det vet jeg ikke om jeg hadde klart.

Noen som vet helt sikkert hvordan det er etter ulønnet permisjon? Må jeg jobbe i 4 uker for å kunne sykmelde meg vis jeg må? Jeg innbilte meg at jeg måtte jobbe i 8 uker å det vet jeg ikke om jeg hadde klart.
Eg trudde også det var åtte veker etter ulønna:(

Er 4 uker etter ulønnet. 8 uker er kun om du har byttet arbeidsplass eller har hatt annen type ulønnet permisjon lengre enn 14 dager. Er egne regler på ulønnet foreldrepermisjon.

Back
Topp