Sykemelding eller tilrettelegging

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg lurer på om noen vet hvir mye som kan tilrettelegges fra arbeidsgiver. Jobber i det offentlige, på kontor og har fleksitid. Men kan ikke bruke fleksitid, da vil jeg være så mange timer i underskudd at jeg aldri vil hente meg inn igjen.

Jeg har sagt til sjefen min ståa og jeg sa i fra at jeg er helt kjørt og spes etter kl 13 fungerer jeg ikkem vil bare sove. Sa jeg ville si det til sjefen for å kunne unngå sykemelding.
men vi har aldri snakket om hvordan jeg skal løse deg med timer.
Alternativet er jo sykemelding. Og på en måte hadde det vært godt å fått det for å ikke føle så mye dårlig samvittighet men.
Ble langt dette, men er det noen som har erfaring med dette?
 
Gradert sykemelding for eksempel 50%. Man er i teorien ikke sykemeldt fra arbeidstid, men fra oppgaver, og med den type jobb du har vil du kunne kjenne litt på det og tilrettelegge for deg selv hva som passer best.
 
Ville tatt gradert en periode ja
 
Ville tatt gradert en periode ja

Gradert sykemelding for eksempel 50%. Man er i teorien ikke sykemeldt fra arbeidstid, men fra oppgaver, og med den type jobb du har vil du kunne kjenne litt på det og tilrettelegge for deg selv hva som passer best.

Takk for svar!
Sendt melding til legen nå, bestilt time. Har ikke tul før 29. Og det blir litt lenge.
Holdt på å svime av etter jeg hadde hentet i barnehagen i dag og trillet hjem.
 
Takk for svar!
Sendt melding til legen nå, bestilt time. Har ikke tul før 29. Og det blir litt lenge.
Holdt på å svime av etter jeg hadde hentet i barnehagen i dag og trillet hjem.

håper du får god hjelp fra legen din! :)

Vi som har barn fra før har faktisk en jobb vi ikke kan sykemelde oss fra også, og da er det dumt å slite seg totalt ut på den jobben hvor andre faktisk kan erstatte oss :) (selv om det ikke alltid føles slik)
 
håper du får god hjelp fra legen din! :)

Vi som har barn fra før har faktisk en jobb vi ikke kan sykemelde oss fra også, og da er det dumt å slite seg totalt ut på den jobben hvor andre faktisk kan erstatte oss :) (selv om det ikke alltid føles slik)

Helt klart! Og selvom penger er viktig, så er jo helse for de barna man har og skal ha viktigere. Selvfølgelig!
Var ganske skremmende før i dag i allefall, visste ikke om jeg kom til å klare å komme meg hjem. Enten lavt blodsukker eller blodtrykksfall vil jeg tro! Tenkte på alle mulig scenarioer. Huff! Nei.. håper legen forstår! Spurte om blodprøve sist, men da kunne hun ikke ta pga uvisst termin. Men stoffskifte kan jo alltids tas!
 
Helt klart! Og selvom penger er viktig, så er jo helse for de barna man har og skal ha viktigere. Selvfølgelig!
Var ganske skremmende før i dag i allefall, visste ikke om jeg kom til å klare å komme meg hjem. Enten lavt blodsukker eller blodtrykksfall vil jeg tro! Tenkte på alle mulig scenarioer. Huff! Nei.. håper legen forstår! Spurte om blodprøve sist, men da kunne hun ikke ta pga uvisst termin. Men stoffskifte kan jo alltids tas!
Og husk at penger får du jo, sykepenger tilsvarende lønnen din :)
 
håper du får god hjelp fra legen din! :)

Vi som har barn fra før har faktisk en jobb vi ikke kan sykemelde oss fra også, og da er det dumt å slite seg totalt ut på den jobben hvor andre faktisk kan erstatte oss :) (selv om det ikke alltid føles slik)

Dette er det mest fornuftige jeg har lest - for egen del ❤️ Helt sant!
 
Back
Topp