Sykemelding eller svangerskapspenger?

Solsikke2020

Andre møte med forumet
Jeg er fremdeles veldig kvalm, brekker meg mye, strever med å spise og sover også veldig dårlig mange netter. Det går kraftig utover produktivitet jobb, og også utover pasientbehandling (er behandler i psykiatrien) da jeg er distrahert og ikke klarer holde konsentrasjonen lenge av gangen. Jeg får tilrettelagt på jobb med redusert pasientmengde og at jeg ikke trenger å ta på meg timer på morgenen, men jeg kjenner at jeg blir utrolig sliten av å være fulle dager på jobb, og at det også påvirker nattesøvn og hodepine, selv om jeg har reduksjon i arbeidsmengde. Vurderer å sykmelde meg 40%, hvertfall for en periode, og lurer på om noen vet om dette er en situasjon hvor jeg vil ha rett til svangerskapspenger?

Vil nå gjette at kvalmen gjør det er sykemelding siden det er den som gjør du ikke klarer jobbe og ikke jobben i seg selv.

Som Eskimonika sier, så lenge det er din «sykdom» som gjør at jobben blir vanskelig så er det sykemelding som gjelder hvis jeg har forstått det riktig :)

Jeg går på sykemelding pga av det. Av grunner de over nevner.

Det blir sykemelding, får ikke svangerskapspenger med mindre det utgjør en risiko for barnet i magen at du er på jobb:)

Høres ut som sykemelding. :)

Jeg måtte på sykemelding pga kvalme/brekninger og 0 energi.
Hun ville ikke søke om sv.skaps penger heller når jeg nevnte det, jobber i barnehage, og vil absolutt ikke bli smittet av barnesykdommer da det ga storebror en veldig alvorlig infeksjon da han lå i magen.

Back
Topp