Sykemelding eller ikke ?

Kattis92

Andre møte med forumet
Hei!

Vi har en liten diskusjon hjemme hos oss.
Samboer mener jeg burde gå ned i arbeidsprosent - jeg mener jeg ikke trenger det.

Jeg har ikke hatt noen særlig plager annet enn halsbrann og trøtthet. Og et par dager med vondt i ryggen totalt.
Dette er ikke noe jeg ser på som et problem , men det er jo samboeren min som observerer meg i hverdagen. Og han ser at jeg egentlig bare jobber, spiser og sover. Så han synes ikke hverdagen min går opp i forhold til energinivået som jeg burde ha. Med dette mener jeg/vi kvalitetstid på kvelden og at jeg ikke har ork til så mye annet etter jobb.

Vi er begge bevisste om at en graviditet tar mye energi. Men jeg føler selv at det funker på et vis, fordi jeg klarer jo å være på jobb.
Jeg er ganske ny i jobben og jeg har aldri vært sykemeldt i hele mitt liv, så jeg føler jeg har mer å gå på uansett. Egoistisk eller ikke?

Er alle i 100% jobb her ? Når tenkte dere evt at dere burde gå ned i prosent?
Mitt største ønske er jo selvfølgelig å jobbe helt til 3 uker til termin :bookworm:

Dette er vår første graviditet og er nå i uke 19, så alle tips og råd mottas med åpne armer :happy:
 
Last edited:
Jeg har vært 50% sykm i rundt 2 mnd nå. Har kun slitt med at jeg er trøtt og sliten (går utover matlyst og så går bare ned i vekt). Siden jeg har 0 energi til overs får jeg ikke tatt meg av førstefødte godt nok føler jeg og derfor fått sykm. Er i tillegg alene med barnet vi har fra før 2-3 uker i gangen, så må prioritere å være mamma over å «holde ut» for arbeidsgiver.
 
Jeg har vært 50% sykm i rundt 2 mnd nå. Har kun slitt med at jeg er trøtt og sliten (går utover matlyst og så går bare ned i vekt). Siden jeg har 0 energi til overs får jeg ikke tatt meg av førstefødte godt nok føler jeg og derfor fått sykm. Er i tillegg alene med barnet vi har fra før 2-3 uker i gangen, så må prioritere å være mamma over å «holde ut» for arbeidsgiver.

Det høres veldig lurt ut! Håper det fungerer godt for deg og dere :) Jeg kan jo ikke helt sette meg inn i det å måtte ta vare på annet enn hus, hjem og katter enda :joyful: Spørs om jeg ikke bare følger magefølelsen og prøver en stund til. Evt hører med jordmor hva hun tenker :)
 
Jeg jobber fortsatt 100%. Er 16+4 i dag, og har tenkt til å prøve å jobbe 100% så lenge jeg klarer. Jeg jobbet 100% med førstemann også. Var 50% sykemeldt de siste 3 ukene før permisjonsstart, men ble lagt inn på sykehus 1 uke før permisjonsstart pga svangerskapsforgiftning.
Så tenker at det er bare du som kjenner det selv om du trenger å gå ned i arbeidsmengde og evt når. :happy:
 
I din situasjon hadde jeg nok fortsatt å jobbe som vanlig. Du har vel fridager/helg dere kan gjøre noe sammen på? Jeg var sykt trøtt de første ukene. Jobbet, spiste, foret og la unger, sov.
Jeg skjønner samboeren din da :) Med de to andre hadde jeg bekkenløsning og mannen var med på å pushe meg mot sykemelding :p
 
I din situasjon hadde jeg nok fortsatt å jobbe som vanlig. Du har vel fridager/helg dere kan gjøre noe sammen på? Jeg var sykt trøtt de første ukene. Jobbet, spiste, foret og la unger, sov.
Jeg skjønner samboeren din da :) Med de to andre hadde jeg bekkenløsning og mannen var med på å pushe meg mot sykemelding :p

Hehe det er bra de passer på oss da, de blir jo bekymret sikkert. Både for oss og de små i magen:Heartred
Takk for svar! Vi har selvfølgelig helgene sammen, tror det er mest fordi han ser at hverdagen blir veldig ensformig og at jeg ikke gjør så mye hjemme hverken med mat eller husarbeid annet enn i helgene, ikke så mye hobbyer heller egentlig. Er nok bare veldig rart for han å se når jeg pleier å surre med mitt til jeg skal legge meg ;)
Håper du slipper bekkenløsning igjen!:D
 
Jobber 100% jeg også. Aldri vært sykemeldt i hele mitt liv. Dro på jobb med knekte ribbebein hvor jeg ikke klarte å plukke opp ting som jeg mistet engang :hilarious: så jeg tenker å jobbe så mye og så lenge som mulig!
 
Utifra det du skriver så høres det jo fint ut som at du kan jobbe. Du er jo ikke syk :) Tenker du er heldig jeg som i såpass heldig form at du kan jobbe 100% :)
 
Hei!

Vi har en liten diskusjon hjemme hos oss.
Samboer mener jeg burde gå ned i arbeidsprosent - jeg mener jeg ikke trenger det.

Jeg har ikke hatt noen særlig plager annet enn halsbrann og trøtthet. Og et par dager med vondt i ryggen totalt.
Dette er ikke noe jeg ser på som et problem , men det er jo samboeren min som observerer meg i hverdagen. Og han ser at jeg egentlig bare jobber, spiser og sover. Så han synes ikke hverdagen min går opp i forhold til energinivået som jeg burde ha. Med dette mener jeg/vi kvalitetstid på kvelden og at jeg ikke har ork til så mye annet etter jobb.

Vi er begge bevisste om at en graviditet tar mye energi. Men jeg føler selv at det funker på et vis, fordi jeg klarer jo å være på jobb.
Jeg er ganske ny i jobben og jeg har aldri vært sykemeldt i hele mitt liv, så jeg føler jeg har mer å gå på uansett. Egoistisk eller ikke?

Er alle i 100% jobb her ? Når tenkte dere evt at dere burde gå ned i prosent?
Mitt største ønske er jo selvfølgelig å jobbe helt til 3 uker til termin :bookworm:

Dette er vår første graviditet og er nå i uke 19, så alle tips og råd mottas med åpne armer :happy:

Jeg har det ganske likt som deg og har valgt å jobbe 100% per nå. Bortsett fra at jeg har greid å sovne av et par ganger på jobb har det gått helt fint :p gidder ikke pushe det om jeg blir altfor sliten og trøtt utover, men tar en uke av gangen og håper at tiden går fort til permisjon :)
 
Jeg tenker at du må føle på det selv :) Jeg jobber 100% og satser på å gjøre det helt til jeg går ut i perm, så lenge kroppen ikke sier stopp. Er også sliten og dagene er veldig ensidige, men jeg bor i Oslo så det har jo ikke vært så mye å gjøre på de siste månedene uansett :banghead: livet er jo ganske stusselig om dagen, dessverre :wtf:
 
Back
Topp