Sykemelding eller ikke?

Giraffe90

Blir kjent med forumet
Er i dag 7+5 på vei, og vil si jeg har relativt lite plager. Det eneste er at jeg er fryktelig trøtt hele tiden, og de siste dagene blir jeg sånn bråkvalm helt ut fra ingenting... Dette gjør meg veldig satt ut i perioder, og veldig sliten. Jeg er student, så velger å lese mye hjemme for tiden og det er veldig behagelig.
Ved siden av så jobber jeg ca 40% i butikk, noen kvelder og helger. Forrige kveld jeg jobba gikk jeg og følte meg kjempesliten og uvel hele kvelden, og de siste dagene har kvalmen kommet mer og mer.
Skal til legen på mandag, da er jeg 8+3, på første kontroll. Litt usikker på om jeg skal høre med han om det er lurt med en sykemelding eller ikke?
Hva hadde dere gjort?
Ingen som vet om graviditeten enda, så redd for at en sykemelding vil avsløre noe. Tenkte å fortelle kommende besteforeldre om det etter vi har vært på ultralyd om en uke :)

Hvordan gikk det??
Det står ikkje på sykemeldingen din, den delen som arbeidsgiver skal ha, hvorfor du er sykemeldt.. Det er kun på den delen du skal beholde selv :)
Jeg syns du skal lytte til kroppen. Går du å føler deg uvel og kvalm, er det kanskje greit å ta det rolig.
Er selv sykemeldt, da jeg har vært veldig plaget med kvalme og oppkast.

Back
Topp