Sykemelding eller ikke?

Ive

Andre møte med forumet
Jeg har slitt med kvalme og oppkast siden uke 7, er i uke 16 nå. Har vært innstilt på at kvalme/oppkast på en måte hører med og at jeg uansett ville jobbe 100%. Men de siste ukene har ting forverret seg, hvis jeg gjør noe annet enn å ligge i ro så får jeg ofte følelsen av å skulle besvime, må legge meg ned og komme meg fortest mulig hjem. Kort tid etter denne akutte svimmelheten begynner jeg å kaste opp og dette varer gjerne en stund. Dette er utrolig ekkelt, er jo ikke akkurat alle plasser man får til å legge seg ned eller tilgang på do på kort varsel.

Får helt angst for å dra ut og gjøre noe som helst, bare det å handle mat er blitt en utfordring. Har også til tider nokså sterke stikkende smerter ved navlen og det kommer når jeg er i aktivitet.

Dette er min første graviditet og jeg er derfor usikker på hvor mye man bør presse seg. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Det ser ikke ut til å gå over foreløpig. Er dette grunn til å sykemelde seg? Selv om jeg har vært innstilt på å ikke sykemelde meg, har de siste ukene gjort at jeg nå er inne på tanken. Tenker kanskje at en kort sykemelding og fullstendig ro kan gjøre ting bedre. Noen som har erfaringer med lignende?
 
Sykemeld deg med god samvittighet! Du har vært flink som har holdt ut så lenge. Kroppen din sier i fra at nå er det nok. Så lytt til den ❤️
 
Enig med Emiliemor! Du må lytte til kroppen din, og det er fullstendig lov å sykemelde seg i en slik situasjon! Ta deg noen dager og hvil, og flere til om du ikke blir bedre! ❤️
 
Kan det være at du har lavt blodtrykk? Gå til legen din og få sykemelding, helt klart.
 
Enig med alle. Høres ut som du har litt høy terskel for å la deg selv være syk fra jobb, og at du har innstilt deg på være i en form du tydeligvis ikke er i. I alle fall ikke akkurat for øyeblikket.

Snakk med legen. Hvis ikke du får time kan du jo bruke en egenmelding imens.

Lykke til :)
 
Jeg hadde det sånn i uke 9. Da jeg attpåtil fikk influensa, ble jeg sykemeldt en uke, og hadde en friuke etter det, og da de to rolige ukene var over var formen mye bedre:)
 
sykemeld deg <3 du fortjener å slappe av før fødsel. Tro meg, når fødsel nærmer seg og barnet er ute vil du være glad du sparte opp energi i forkant! lykke til <3
 
Back
Topp