Sykemelding eller ferie??

Vakle

Elsker forumet
Hei!

Vi skal snart avgårde til første forsamtale og jeg lurer i den forbindelse hvordan dere gjør det med arbeidsgiver? Er det ikke slik at man har rett på sykemelding når man skal til samtale/utredning med lege / spesialist?

Hva gjorde du og mannen i forbindelse med første samtalen?

I tillegg lurer jeg på hvor lang tid det tok fra forsamtalen (alle prøver inkl. kromosom er allerede tatt) til spray start?

jeg hadde fri den dagen vi var der. man har krav på fri med lønn når man skal til spesialist. Var hos en annen spesialist for2 år siden å da søkte jeg permisjon med lønn grunnet at man skal til spesialist.

Vi var på samtale i mai, starter med medisiner i sept eller oktober. Hører til riksen. KOmmer ann på hvor man skal ha forsøk samt hva slags prosedyre mn skal igjennom

hei[;)]jeg hadde også permisjon med lønn når vi var til samtale, prata med sjefen og hun ordna det.kjempe masse lykke til[:D]

ORIGINAL: Vakle

Hei!

Vi skal snart avgårde til første forsamtale og jeg lurer i den forbindelse hvordan dere gjør det med arbeidsgiver? Er det ikke slik at man har rett på sykemelding når man skal til samtale/utredning med lege / spesialist?

Hva gjorde du og mannen i forbindelse med første samtalen?

I tillegg lurer jeg på hvor lang tid det tok fra forsamtalen (alle prøver inkl. kromosom er allerede tatt) til spray start?

Du har rett på permisjon med lønn når du skal til spesialsit. Vet jeg fikke det når jeg var på samtale til IVF.

Mannen har friperioder, og forsamtalen kom innenfor den perioden hans. Eg var i vikarstilling, og kunne dermed tilrettelegge litt når eg kunne jobbe, og ordna dermed fri den dagen eg skulle på forsamtale.

Fra forsamtalen til me kom i gang med medisiner gikk det rundt 20 dager. Me var så heldige at me fikk starte opp me ein gang, eg hadde akkurat fått mensen (et par dager før) og fikk lov å begynne den syklusen me var inne på samtale.

Men de fleste trur eg får beskjed om etter at de har vært på samtalen å bare ta kontakt med klinikken når de er klar for oppstart[:)]

Du må ha masse lykke til når du skal på samtale og når du er i gang![:D]

Mannen min jobba inn i dagene.. men han skal ta ut ferie nå når vi skal inn til første forøk[8D]

Takk for svar alle sammen!

Jeg har ferie den dagen og slipper å tenke på hvordan jeg skal gjøre det, men mannen visste ikke helt hvordan han burde gjøre det. Siden jeg fikk bekreftet at sykemelding / permisjon med lønn er ok så gjør vi det slik.

Krysser fingrene for at vi får komme i gang veeeldig snart :)

Tusen takk Ivara!

Gleder meg veldig til å komme skikkelig i gang og vite at -nå- er vi godkjent og -da- skal vi sette i gang...

Back
Topp