Sykemelding/avspaserning

~lilletrille~

Forelsket i forumet
Forvirra, trøtt og usikker! Har jobbehelg, og skal på rett jobbe 36 timer fra i dag til søndag (12 timersvakter). Helgene er krevende, og eg kvidde meg veldig til helgen pga av trøtthet og kvalmebyger som komme innimellom! Så ringte sjefen i går og sa at eg kunne få avspasere noen timer hver vakt, da hun hadde ei som ønska å jobbe. Får avsapsere 4 timer lørdag og 4 timer søndag. Men må jo da jobbe dette inn igjen på et seinere tidspunkt. Når eg kommer på jobb i dag, spør en kollega av meg om eg finner meg i å avspasere, når eg egentlig ikke er i form. Og at e burde skaffe meg en sykemelding så eg slipper å jobbe inn igjen. Så blir eg så usikker da! Skal eg ringe legen min å spørre om 50% sykemelding? Eller skal eg bare avspasere i helgen. Det er vel en slags tilrettelegging? Alt mulig en skal måtte bekymre seg for! Noen som har noen synspunkter? Blir veldig glad for litt tanker og innspill!

Avspasering er ikke tilrettelegging. Jeg hadde skaffet en sykemelding, men det er opp til deg hva du føler blir riktig med tanke på ditt arbeidsforhold. Lykke til :)

Termin 08.12.13

Avspasering er ikke tilrettelegging. Jeg hadde skaffet en sykemelding, men det er opp til deg hva du føler blir riktig med tanke på ditt arbeidsforhold. Lykke til :)

Termin 08.12.13

Takk for svar! Når eg får tenkt gjennom det, er eg egentlig helt enig! At eg må avspasere fordi eg er sliten, blir jo helt feil! Sukk! Får bite i det sure eple å se om legen min er tilgjengelig på denne tiden en fredag!

Håper du får ordnet deg en sykemelding, som flere andre har sagt, avspasering er ikke tilrettelegging.

Ser ikke helt hvordan det skal være tilrettelegging jeg når du må jobbe inn igjen avspaseringen senere. Joda, det tilrettelegger jo der og da, men det skyver jo problemene fremover bare.

Be om sykemelding du.

Fikk sykemelding! Ingen problem! Sikkert ikke godt motatt av sjefen! Men men! Det får så være!

Så bra nå ska du bare slappe av koos deg god helg

Så bra nå ska du bare slappe av koos deg god helg

Takk, takk! Slapper litt mer av no når eg skal jobbe bare halvt! Men sitter igjen med litt dårlig samvittighet (ja, vet eg ikke skal ha det).. Men men.. Sånn er det nå! Har nok mest igjen for å ta vare på helsa og lille spira i magen :)

Det som jeg alltid sier er. Det er kun du og mannen som bryr dere om spira, de på jobb driiter i om du mister. Kanskje bare en jaja klapp på skulder. Det er kun du som bestemmer om hvordan du vil jobbe. Jeg har vært sykemeldt nå i 7 uker, og jeg bryr meg lite om de andre, jeg tenker på meg selv for ingen andre gjør det

Back
Topp