Sykemelding av gravide

bestutenball

Forelsket i forumet
Idag merket jeg veldig godt at jeg er gravid. Jeg er i utgangspunktet tung fra før av, men i det siste når magen har for alvor begynt å synes kjenner jeg at jeg ikke lenger er 19 år og 20 kilo lettere.
Etter en ganske travel kveldsvakt på jobb igår måtte jeg kaste inn håndkledet idag da vi hadde tenkt å gå en tur i det fine vårværet. Ryggen har jeg slitt med lenge før graviditeten, og nå begynner jeg å få smerter i hofte og bekkenregionen når jeg går, spesielt i trapper.
Jeg er visst ikke i så god form som jeg var i forrige svangerskap og liker å innbille meg [:'(]

Jeg jobber 60 % i en dagligvarebutikk, der ingen dag er lik og mange varierte arbeidsoppgaver. Og selv om jeg for det meste har vært i kassen en dag betyr det ikke at jeg er mindre sliten når jeg kommer hjem. Jeg er i mye bevegelse og går mye uansett om jeg er i kassen eller ei.

Så det jeg tenker på er hvordan legene ser på sykemelding av gravide egentlig? Pleier de å sykemelde ganske fort eller må det en del til? Ser de på at jeg ikke er i full jobb og har mulighet til å sitte, selv om det ikke har noe å si for smertene mine?

Jeg kan ikke avre på det du spør om, men jeg må bare si at jeg satt i kassa da jeg var 19 (og liksom sprek hehe...[8D]) og at da hadde jeg vondt i ryggen etter hver dag... så jeg har stor forståelse av at du har vondt nå! Er jo sinnsykt statisk arbeid for kroppen, ikke noe bra[&:]

legen min sykemeldte meg fort egentlig, men det var pga morkaka ligger langt nede og da skal man vist ikke løfte så mye...
Har fått inntrykk at det kommer veldig an på legen! noen sykemelder fort og andre ikke....

Det var ikke noe sæli, jeg har selv jobba i butikk og synes det er kjempetungt[&:] Husker jeg var utslitt etter 8 timers arbeidsdag.
Tror det er veldig forskjellig fra lege til lege når det gjelder sykemelding faktisk (selv om det skulle være mer likt).
Men er du dåli og føler at det er tungt å gå på jobb, så tar helt sikkert legen en vurdering på om du skal sykemeldes eller ikke.

Jeg er oppegående, men har en grusom anspenningshodepine og mye mageplager for tiden, så er sykemeldt i 14 dager. Satser på at jeg da er godt uthvilt og kan hoppe tilbake i jobb, synes det er tungt å gå hjemme å[&:]
Jeg har en veldig forståelsesfull lege som lytter og noterer alt jeg sier, stoler på hans avgjørelser, for jeg sa at jeg ønsket å jobbe.

Sikkert forskjellig fra lege til lege. Selv jobber jeg som barsjef på en nattklubb, og da går mye av tiden med til å stå i baren. Jeg er IKKE tung eller har noen form for stor mage enda, men til gjengjeld ligger lillegutt såpass langt ned i bekkenet at jeg har begynt å bli fort sliten selv i dette området. Er i normalt god form også... min lege er ganske streng, så han har sykmeldt meg 40% ut denne mnd. Dette gjorde han på torsdag. Så hvis du forteller hva som er grunnen, og hvis sykemld er siste utvei, gjør nok også din lege dette[:)] Jeg ville helst slippe, men hadde ifølge han selv ingen annen vidunderkur[:D] Lykke til!!! Håper dere finner ut av det. Det er slitsomt å gå og være sliten og ha vondt... Ødelegger liksom resten av tida også...

Back
Topp