Sykemelding allerede?!?

Lillegull0820

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Hei dere! Jeg var strålende fornøyd frem til lørdag da jeg kun har vært uvel/uggen til nå.. i dag har jeg kun gått å brekt meg, kastet opp flere ganger, måtte gå av banen to ganger på vei til kurs for å spy.. og reise hjem en time før da jeg bare hang over doen.. ikke sjangs til å sitte oppreist! Hva gjør jeg? I utganspunktet kontorjobb, det kreves at vi fortrinnsvis er på kontoret. Har en del møter/samtaler osv. kan kanskje få mer hjemmekontor hvis jeg forteller det til leder, men er litt usikker på hvor mye jeg klarer å gjøre når jeg er så kvalm som nå.. ikke legetime før 23.11.. men hva gjør jeg egentlig? Egenmeldinger i hytt og pine, sykemeldt? Forrige svangerskap var det hypermesis og jeg klarte kun jobbe bittelitt fra senga.. nå har jeg en aktiv toåring og! Uff.. dette kom tidlig.. 5+2 i dag! Føler meg så dum!? Det er jo ikke sykdom..

Hyperemesis er en gyldig grunn for sykemelding, så jeg ville kontaktet fastlege og få ordnet, samt begynt på postafen i første omgang. God bedring!

Hyperemesis er en reell sykdom og dum er du ikke :) Jeg har hatt et opphold på sykehus og er sykemeldt på andre uka allerede i uke 6+6. Anbefaler sykemelding, samt ta det med ro mest mulig. God bedring <3

Hvis du ikke er i form til å være på jobb, så er det jo like greit å være sykemeldt. Ikke noe vits i å bruke arbeidstimer på å spy liksom ><
Mulig du kan, med sykemeldingen i bakhånd, ta en samtale med leder om at du kanskje får gjort NOE på hjemmekontor evt. ?

jeg skjønner jo jeg bare må, for dette går ikke.. har afipran fra forrige svangerskap, kanskje bare begynne å se om det hjelper på litt med oppkast.. takk for gode ord, føler meg bare ikke bra, men får jo ikke gjort noe fornuftig når man er sånn, så kan jo ikke jobbe heller! Og liker det absolutt ikke!

Ekstrem svangerskapskvalme er definitivt gyldig sykemeldingsgrunnlag. Snakk med legen din, så du får nødvendig sykemelding - og eventuelt med lederen din slik at det kan legges en plan for tilrettelegging dersom det trengs etter sykemeldingen. Jeg har hatt hyperemesis i alle mine 3 tidligere svangerskap, det var fullstendig invalidiserende fra uke 5-6 og frem til fødsel, så jeg har vært sykemeldt fra start til slutt i alle svangerskap.. Har heldigvis kun møtt forståelse og støtte fra arbeidsplassen!

Forøvrig, jeg ble sykemeldt fra uke 7-8 sist gang pga sterk svimmelhet. Det funker ikke i en jobb hvor du ikke har mulighet til å sitte i det hele tatt.
Går det ikke, så går det ikke

Back
Topp