Sykemeldig og nav

Løvebrøl

Gift med forumet
Var hos legen for å få sykemeldig pga bekkenløsning. Hun ga meg 100% sykemelding for en mnd og sa at nav kom til å bli vanskelige. Jeg fortalte dette til sjefen og han gikk på nav sine sider og lurte på om gradert sykemelding kunne være for meg og at jeg måtte til nav for å snakke med dem for å finne ut hva som jeg skulle gjør.
.
Ei kolegar som var sykemeldt for det meste av hennes svangerskap sa at hun fikk brev fra nav om tilrettelegging, og at jeg ikke skulle til nav fordi de hadde et system på dette?

Er det noen som vet noe for dette og har råd? Er redd for at nav finner ut at de ikke vil gi penger til meg :(

skal vel ikke inn på dialogmøte før etter 6 mnd vel? Viss det ikke er noe å tilrettelegge så er det ikke noe å tenke på :) så lenge du er for syk til å jobbe, eller blir verre av å jobbe så har du rett på sykepenger :)

Men du må vel gjerne inn på møte med arb.giver hver 8 uke kanskje ( varierer vel litt fra situasjon til situasjon) bare for å se om det er noe å tilrettelegge. Det er for at arb giver og nav har plikt til å hjelpe alle i arbeid..

Jeg er 100% sykemeldt og er jevnlig inne til arbeidsgiver (i tillegg til lege da), men vi har funnet ut at det ikke er mulig å tilrettelegge for meg (da vi prøvde det en uke). Han pleier å fylle ut alt av papirer som skal til nav sammen med meg når jeg er på møtene. Får vanlig lønn.

Jeg har fått tilrettelagt jobben i samarbeid med jordmor og arbeidsgiver. Har første dag i dag, og vel, bekkenet mitt er ikke mindre vondt, uansett hvor fint det ser ut på papiret...

Ja arbeidsplassen min har en egen jordmor som har ansvar for de ansatte som er gravide, legen sykmeldte meg 25%, og hun ordner i tillegg til det med svangerskapspenger for de vaktene som ikke kan tilrettelegges, f.eks nattevakter og perioder med mange vakter på rad. Veldig flott system igrunn! Skulle ordne med stol for bekkenvansker og!

Ja arbeidsplassen min har en egen jordmor som har ansvar for de ansatte som er gravide, legen sykmeldte meg 25%, og hun ordner i tillegg til det med svangerskapspenger for de vaktene som ikke kan tilrettelegges, f.eks nattevakter og perioder med mange vakter på rad. Veldig flott system igrunn! Skulle ordne med stol for bekkenvansker og!

Oi! hørtes som et bra system. Er en smule missunelig, synes at dette med sykemeldig og tilrettelegging er så vanskelig.

Back
Topp