Sykemelde seg?

caka*

Betatt av forumet
jeg har gått rundt å tenkt på om jeg kanskje bør få meg en sykemelding, for meg føles det som et nederlag og jeg vil så absolutt ikke!! Men jeg duger ikke til noe! og dette tærer både på meg og familien. På jobb går jeg rundt som en zombie og svimler hele tiden (ikke kjekt i en butikk med mye kunder!), hjemme føler jeg meg som en elendig mor og forlovede, orker ikke noe som helst og mannen er seriøst alenepappa for to for tiden (meg og gullet).

Føler jeg har fått alle plager på en gang denne gangen, kvalme, oppkast 1-2 (innimellom flere)  ganger til dagen, svimmelhet (selv om blodtrykket var fint for et par uker siden), vondt i rompa og i skambenet (bekkenløsning?), konstant hodepine, tett i nesa hver eneste natt og kjempe irriterenes kløe. Jeg spiser forholdsvis sunt og mye, drikker mye vann, legger meg tidlig om kvelden og prøver å få mye frisk luft, like vell er kroppen helt tom for energi. Er det helt tåpelig av meg å spørre legen om en sykemelding? jeg får så dårlig samvittighet ovefor jobben nå når det begynner å nærme seg jul å alt, men jeg føler meg jo ikke så duganes når jeg er på jobb heller..

Sorry klaginga og takk for at du leste!

Jeg er ute i svangerskaps perm, og skal ikke tilbake på jobb før etter snuppelupp er kommet <3 Jeg fungerer ikke om jeg må sjonglere jobb, være gravid og hjemmet, så da må man prioritere :)

Som legen min sa "hvis du ikke klarer å gjøre noe hjemme så skal du ikke på jobb". Hun jeg har er veldig forståelsesfull. Og mener jeg bør være sykmeldt fram til perm. Selv streber jeg litt etter å kanskje få til å jobbe (jobber i matvarebutikk), og føler jeg ikke duger til noe siden jeg ikke klarer det.

Syns du skal be om sykmelding når du innerst inne, selvom du ikke vil, føler du trenger ro! Kroppen sier jo i fra, og det virker som din har gjort nå!!!

Å lese ditt innlegg var nesten som jeg skulle ha skrevet det selv!! Eneste er at kvalmen her har gitt seg litt så håpte d skulle hjelpe noe, men er framdeles like sliten og tappet for energi:( Kan nesten ikke gjøre noe for da blir jeg uvel, svimmel og føler jeg skal gå i bakken!! Har sjikkelig dårlig samvittighet overfor gutten vår å mannen :( Har tenkt samme tanker som deg, mn legen min er IKKE særlig forståelsesfull nå d kommer til gravidplager så jeg har ikke hatt mot til å gå til henne enda..

Jeg syns du skal gå til legen din og beskrive hvordan du har det. Det gjorde jeg og da sa hun at det var på tide med en pause og sykmeldte meg 50% i 3 uker. Det har hjulpet mye! De dagene jeg har vært hjemme har jeg stort sett sovet, og hvis jeg har hatt litt overskudd (gjerne fra morgenen av) så har jeg gjort litt husarbeid så jeg har sluppet den dårlige samvittigheta hjemme.
Jeg ville altså gått og fortalt hvordan du har det. Ikke begynne med å spørre om sykmelding for det er det strengt tatt legen som skal avgjøre, men fortell hvordan du har det så kommer nok sykmeldinga. God bedring og lykke til!

Synes absolutt du skal gå å få deg en sykmelding! Har selv vært sykmeldt i 4 uker nå, men skal prøve å jobbe 50% fra imorgen av.  Føler du deg så sliten så er det nok kroppen din som prøver å si fra.....

Enig med Mitt Andre <3. Gå til legen og fortell hvordan du har det. Ser nok ut til at sykmelding er løsningen, så er bare å ta kontakt med legen for konferering. Masse lykke til :)

Tusen takk for svar alle! tror nok ikke det er noe problem å få sykemelding, hun ville sykemelde meg minst en uke for en liten stund siden og da var det bare kvalmen og litt forkjølelse som plaget, jag takka ja til to dager, men sa at jeg måtte på jobb på mandag igjen for da trengte de meg virkelig. Da så hun bare strengt på meg å sa bare greit, men da gir du beskjed hvis du trenger lenger.. 

Jeg har vært sykmeldt 50% nå 1 mnd ca pga de samma plagene som deg, bortsett fra at jeg kaster ikke opp da. :/ Men funker uansett veldig dårlig med lite energi og kvalme på dement avdeling :( så jeg syns absolut du kan snakke med legen din.

Enig med de andre, snakk med legen din! Det er ikke noe nederlag. Man skal ha overskudd til de hjemme også, og jeg merker selv at det er mye mer slitsomt å være gravid når man har barn fra før. Jeg kan faktisk ikke legge meg på sofaen og bare fokusere på meg selv når jeg kommer hjem fra jobb... Jeg har vært sykmeldt en stund nå, jobbet delvis innimellom for jeg vil jo så gjerne, men merker nå at jeg må høre på hva andre sier og slutte å være "flink pike", og tenke mer på meg selv og den lille jeg skal bære frem.

Jeg har heldigvis en forståelsfull sjef som sier at jobben er det minste problemet mitt nå, og at jeg må tenke på meg selv. Dette er faktisk en meget begrenset periode av livet vårt, og vi skal jobbe i mange år til.

Lykke til :-)

Back
Topp