Sykemelde seg eller jobbe i smerter? Første trimester...

Millali

Glad i forumet
Jeg er gravid igjen... Og det er kun 2-3 mnd siden jeg kom tilbake i jobb etter første barn. Forrige svangerskap var slitsomt pga mye smerter i bekkenet, og jeg sliter fortsatt med bekkenet mitt. Etter råd fra kiropraktor, så burde jeg ha ventet minst et år til før jeg ble gravid igjen. Men nå har det skjedd igjen, og jeg har så store smerter i bekkenet at jeg sitter på jobb helt hvit i trynet. Er nå snart 10 uker på vei, så har ikke lyst å fortelle det til Gud og hvermann ennå.

Men så er det slik da, at min sjef gjerne vil vite hvorfor man er borte fra jobb (har hun noe med det forresten?). Akkurat nå har jeg så store smerter at jeg nok må til legen å be om sykemelding i morgen... Men før det, kl 8 ca, må jeg ringe sjefen... Vurderer å bare presse meg til å gå på jobb i morgen, men føler ikke at det er bra det heller. Jobben min er forresten stressende og gjør meg skikkelig deprimert pga. store endringer på arbeidsplassen etter at jeg kom tilbake. Det er ofte krise hvis en person er syk og derfor får jeg så dårlig samvittighet også. Vet dette ble langt og surrete, men håper på noen råd.....
 
Nei, sjefen din har ingenting med hvorfor du er/blir sykemeldt. MEN hun har rett til å få vite hva hun kan gjøre for å tilrettelegge for deg, om det er noen oppgaver som fungerer som du kanskje kan få mer av og om det er noen oppgaver som ikke fungerer i det heletatt. Og du har samtidig plikt til å aktivt delta i å utforme oppfølgingsplan og prøve ut tilretteleggingsmulighetene som finnes.
 
Back
Topp