Sykemelde seg, eller ikke??

Anof

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Jeg er så i tvil på hva jeg skal gjøre. Og jeg er så i tvil på hvorfor jeg egentlig er i tvil:p
Har vel alltid hatt høy arbeidsmoral/ vært livredd for sjefen.

Er vel i faresonen for SA, da jeg har hatt flere av disse og er utredet for habituell abort..

Er i uke 6+6 i dag, formen er opp og ned og jeg sliter med tidvis vondt i magen, kvalme og tretthet.

Jobben min er ganske tung, da jeg ofte må bære og løfte, og dette kan være ting som veier halvparten av hva jeg selv veier. I tillegg må jeg tidvis gjøre arbeid som fører til kjemikalieutslipp... OG jeg har selvfølgelig kjempeangst for å miste igjen.

Jobber alene sammen med fire gutter og en ganske irrasjonell sjef, som ikke har kone eller barn selv, og jeg vet det vil bli drittslenging og stygge kommentarer.. (Tør ikke si jeg er gravid, før etter uke 12)


Hva ville dere gjort?
 
når du sier der på den måten, betyr det at man kan bestemme det selv??? Har du vært på kontroll ennå da? Hvis ikke, er det kanskje på tide å gjøre det, fortelle hvordan det er, så får det være opp til legen.

Det er sånn jeg ville gjort det hvertfall :)
 
når du sier der på den måten, betyr det at man kan bestemme det selv??? Har du vært på kontroll ennå da? Hvis ikke, er det kanskje på tide å gjøre det, fortelle hvordan det er, så får det være opp til legen.

Det er sånn jeg ville gjort det hvertfall :)

Har vært på kontroll 3 ganger. Fikk tilbud om sykemelding allerede den første gangen, men takket nei. Pga min sykehistorie er jeg inne til kontroll annenhver uke +. Nå har jeg litt noia bare for å ødelegge det hele med å stresse for mye. Bææææ
 
Da er det jo ikke noe i veien for det. Man sier jo at svangerskap ikke er en sykdom, men flere sykdommer.... ;) Alle opplever det forskjellig, det viktigste er å tenke på seg og sitt, og ha en hogd dialog med legen din.
 
Tenk på deg selv midt oppi alt! Jeg selv har vært delvis sykemeldt i 1mnd. Sleit med dårlig samvittighet i begynnelsen men fant ut at jeg måtte ta vare på meg selv. Er nå tilbake 50% og skal være det til begynnelsen av mai så er det kontroll igjen hos legen da. Tenker at jeg har mange år der jeg kan jobbe ;)
 
Det finnes regler angående arbeidsforhold under graviditet, det er klinket dit fra min jordmors sider - her er det forbudt med link, også den type informerende. Uansett, ett punkt går på kjemikalier. Dersom du ikke kan få andre og tryggere arbeidsoppgaver, kan det hende du bør vurdere en sykemelding.
 
Back
Topp