Sykemelde meg pga. stress?

M-40327541

Flørter med forumet
Det høres sikkert litt pinglete ut, men lurer på om jeg må gjøre det for å beskytte meg selv og barnet fra mye negativt stress.

Vi går inn i en hektisk tid på jobb. Jeg jobber på kontor og er egentlig i fin form, men unntak av en liten prolaps nedentil.

Min team lead håndterer stress veldig dårlig og går inn micro management- modus når hun stresser. Hun pisker opp stemningen, mildt sagt, og istedenfor å gi arbeidsro og takke når mye bra er gjort, blir fokuset på bagateller, og det krisemaksimeres. Det ringes, sendes e-poster, chattes og hastemøter skjer uten at det er behov. Etterpå klager hun over at jeg ikke har gjort det jeg skal ( etter å ha sittet i klagemøter med henne halve dagen) Det er kun møter for å lage drama. Det er ganske jævlig å gå på jobb når det står på. I dag merket jeg det på humøret hennes, og jeg ble veldig irritert. Det igjen går utover sinnstilstanden min utover dagen, og det forplanter seg fort hjemme.

Å sykemeldes delvis blir nesten som en full stilling allikevel med mer mas, for da mister hun enda mer kontroll.
 
Man kan faktisk få svangerskapspenger pga stress på jobb; men da må det være en del stress og hektisk, og ikke kunne tilrettelegges. Høres forøvrig ut som om hun trenger en tilsnakk hun lederen din.. Er det mulig å ta det opp høyere i systemet? Eller med tillitsvalgt f.eks... For det er jo dumt om det er arbeidsmiljøet som gjør at du må ut av arbeid.. det er jo ikke bedriften tjent med heller.

Men siden jeg ikke har peiling på hvordan det er å jobbe på kontor med møter og sånt, så ville jeg ha tatt opp problemstillingen med jordmor/lege og hørt hva de tenker om saken.
 
Man kan faktisk få svangerskapspenger pga stress på jobb; men da må det være en del stress og hektisk, og ikke kunne tilrettelegges. Høres forøvrig ut som om hun trenger en tilsnakk hun lederen din.. Er det mulig å ta det opp høyere i systemet? Eller med tillitsvalgt f.eks... For det er jo dumt om det er arbeidsmiljøet som gjør at du må ut av arbeid.. det er jo ikke bedriften tjent med heller.

Men siden jeg ikke har peiling på hvordan det er å jobbe på kontor med møter og sånt, så ville jeg ha tatt opp problemstillingen med jordmor/lege og hørt hva de tenker om saken.
Takk. Snakket med lege om dette, og jeg må ta det med arbeidsgiver. Fikk beskjed om å sette klare grenser og at 100% er greit, men ikke noe utover det. Da sykemelder hun meg gradert.
 
Jeg fikk prosenter sykemelding for å unngå møter på jobben pga konfliktfylt forhold med min sjef. 20% holdt for meg. Hadde forhøyet blodtrykk når jobb var tema, ellers var alle målinger fine så det var lett å se hvordan det faktisk hadde fysisk effekt å være i det miljøet.
 
Back
Topp