Sykemeld, ferie og permisjon

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Sitter å lurer på hvordan dette fungerer. 100 prosent stilling, fast, men ser ut til at jeg blir sykemeldt ut svangerskapet, muligens går over på svangerskapspenger.
Jeg har da 5 uker ferie dette året som ikke blir tatt.
Når permisjonen er over og hvis jeg tar ut de fem ukene rett etter permisjon er det ferietider igjen.

1. Kan jeg ta ut all ferie etter permisjon?
2. Kan jeg ta ut ferie samtidig som far tar sin kvote av permisjon?
3. Hva gjør jeg? :P synes det bli dumt å gå tilbake i jobb en så kort tid for å så ta ut ferien.

Blir helt stressa.

Sitter å lurer på hvordan dette fungerer. 100 prosent stilling, fast, men ser ut til at jeg blir sykemeldt ut svangerskapet, muligens går over på svangerskapspenger.
Jeg har da 5 uker ferie dette året som ikke blir tatt.
Når permisjonen er over og hvis jeg tar ut de fem ukene rett etter permisjon er det ferietider igjen.

1. Kan jeg ta ut all ferie etter permisjon?
2. Kan jeg ta ut ferie samtidig som far tar sin kvote av permisjon?
3. Hva gjør jeg? :P synes det bli dumt å gå tilbake i jobb en så kort tid for å så ta ut ferien.

Blir helt stressa.
Angående ferie bør du høre med arbeidsgiver. Mener det er begrensinger på hvor mye ferie du kan overføre til året etter. Altså, f.eks kan du overføre 2 uker slik at du kan ta ut opp til 7 uker etter perm neste år, også vil du da få utbetalt penger for de 3 ukene som ikke kan overføres.

Jeg ble 100% sykmeldt i fjor sommer da jeg egentlig skulle ha ferie før jeg gikk ut i permisjon, da fikk jeg ført over hele ferien min til i år så tar den når permisjonen min er ferdig i august! :) Husker at arbeidsgiver måtte gi beskjed til nav om dette, så jeg fikk sykepenger istede da jeg skulle ha ferie!

Du kan overføre alle 5 ferieukene til 2017 om du ønsker dette. Arbeidsgiver har ikke lov til å utbetale ferie, og som syk/i permisjon kan du utsette ferien.
Du kan også ha ett 5 ukers opphold i permisjonen i år (f.eks uke 40-45) og på den måten ha 5 uker lengre mammaperm. Din ferie kan du avvikle når pappa har perm

Du kan overføre alle 5 ferieukene til 2017 om du ønsker dette. Arbeidsgiver har ikke lov til å utbetale ferie, og som syk/i permisjon kan du utsette ferien.
Du kan også ha ett 5 ukers opphold i permisjonen i år (f.eks uke 40-45) og på den måten ha 5 uker lengre mammaperm. Din ferie kan du avvikle når pappa har perm
Takk :D da har jeg et litt bedre utgangspunkt når jeg skal i møte med sjefen i morgen :)

Hørte rykter om at jeg ikke kunne ta ut ferie når far var hjemme, men helt suverent om jeg kan det. :)

Man kan overføre den lovbestemte ferien, 4+1, og ta den i forbindelse med permisjonen. Om noe mer enn dette skal overføres så må man vel ta det med arbeidsgiver.
Om du tar ferie samtidig som mannen har permisjon har ingen betydning, da man ikke får betalt fra nav under ferien uansett.

Du kan kun utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag.. Tar du ut full ferie 5 uker mister du 4 dagerpermisjon! Dette er fordi den 5 ferieuka er tariff og ikke lovbestemt ferie..

Jeg utsatte permisjon med 4 uker og overførte den 5 ferieuka til i år når permisjonen er over..

Det stilles ingen arbeidskrav til mor når far har pappakvoten. Det er når far skal ha uker av fellesperioden det stilles krav til arbeid/studering hos mor i minimum 75%.. Mange velger å reise bort i pappapermen.. De kunne man ikke gjort om det var arbeidskrav til mor ;)

Back
Topp