Sykemeld etter ivf.

85modell

Glad i forumet
Ble i dag sykemeldt ut året, for å unngå de tunge løftan æ har på jobb... Sykeh anbefalte meg å ta det med ro og ikke stresse første tiden, så nå er jeg sykemeldt.... Ønsker ikke å miste spira denne gangen.... XXX fingrene for at alt går bra denne gang.... Flere som er sykemeldt? Eller som vurderer det?

Jeg har vært delvis sykmeldt siden 1 uke etter spraystart. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha mest mulig ro, og gjøre hyggelige aktiviteter. Jobben min er også veldig fysisk aktiv. Jeg jobber 2 av 5 dager da.. Hvis jeg tester positivt så blir jeg delvis sykmeldt videre har jeg fått beskjed om. Vi har jo fått mye bedre resultater denne gangen enn tidligere! Kanskje det har noe med at jeg har fått mer ro nå. Tidligere har jeg jobbet stort sett som vanlig, og den gangen det ble avbrutt hadde jeg utrolig mye å gjøre...

Har vært 100% sykemeldt de fleste forsøkene våre.. 3 for storebror, 4 for lillesøster..

På de to første forsøkene var jeg sykemeldt fra ca en uke før uttak til ca en uke etter. Jeg sykemeldte meg før uttak pga jeg måtte kjøre frem og tilbake til riksen to ganger daglig i fire dager før el-sprøyta. Og etter pga overstimulering og smerte. Denne gangen har jeg både vært overstimulert rundt uttak, og nå sen overstimulering pga at jeg faktisk ble gravid. Jeg var 100 % sykemeldt uken for uttak og innsett, og 50 % uken etter (forrige uke) Denne uken har jeg så store smerter at jeg nesten ikke orker å bevege meg. Har også fått beskjed om å ta det helt med ro. Er derfor foreløpig sykemeldt 100 % ut denne uken, men ser ikke for meg at det kommer til å gi seg med det første... har enorme eggstokker og væske i buken. Har vondt og er tungpustet. Det er ikke noe moro, men så lenge spira/ene klorer seg fast, så er alt greit! :-)

Back
Topp