Sykemeding første trimester?

Venternr2no

Flørter med forumet
Hei!
Første trimester er tøft med tretthet og kvalm for mange. Hva tenker dere om sykemelding? Har bestemt meg for å ha lavere terskel for sykemelding dette svangerskapet etter 8 mnd med HG sist. Hva er deres erfaring? ❤️

Jeg er i uke 7 og ble nettopp sykemeldt 50%. Er så utrolig trøtt og uvel, så føltes nødvendig.

Påvirker sykemeldinger lønn under permisjon på noe vis?

Jeg er i uke 7 og også 100% sykemeldt nå. Mest pga konstant kvalme og oppkast og dårlig søvn pga dette.

100 prosent sykemeldt. Så utrolig dårlig konstant. Får dårlig samvittighet for mine andre to jenter som synes det er kjipt at mamma er så sliten og dårlig hele tida. Føler jeg ikke klarer å være der for jentene, da klarer jeg værtfall ikke å prioritere jobben.

Tenker det er ikke noe galt i å sykemelde seg. Noen blir dårlige og andre er ikke dårlig i det hele tatt. Mine andre to svangerskap var jeg nesten ikke dårlig, nå klarer jeg nesten ikke stå opp uten å kaste opp eller sovne igjen. :hungover::hungover:

Jeg vurderer det. Kvalmen går i bølger, så er ikke så gale enda. Men er utslitt. Har fremdeles nakke- og kjevesmerter etter langvakt tirsdag fordi jeg var så trøtt og sliten men jobbet 13 timer til tross.. men nå har jeg arbeidshelg og jobber mandag flr jeg har 6 dager fri. Så jeg kommer nok til å se av formen til helgen og eventuelt vurdere å be om delvis sykmelding kanskje. Men det sitter så langt inne da jeg vet de har problem med å skaffe folk….

4+0 idag og har legetime imorgen for å be om sykemelding og legge en videre plan for UL, NIPT osv pga historikk. Har allerede begynt å bli så kvalm at jeg brekker meg på morgenen og er vel bare spørsmål om dager før jeg begynner å spy. Svangerskap er ingen sykdom men man får uansett mange plager pga svangerskapet og da er det helt innafor med gradert eller 100% sykemelding for å fungere nogenlunde i hverdagen.

Last edited:
Foreløpig er formen helt fin. Men om dagtrøtthet, nattinsomnia og kvalme slår inn i uke 6-7 som tidligere blir det nok ønske om en gradert sykmelding til formen er bedre.

Back
Topp