Sykehusvesken/fødebagen

Shanii

Blir kjent med forumet
heii. Når har dere tenkt å begynne med pakking av fødebagen? Og evnt hva skal dere pakke, hva er lurt å ta med seg?:)
 
Jeg bestilte en bag på black friday, så venter på å få den i posten. Begynner å pakke når den kommer :D Er 33+2 nå.
 
Har ikke termin før 29.februar så jeg pakker ikke før januar nærmer seg slutten.

Det jeg hadde bruk for sist var: innesko, drikkeflaske, hårstrikk, leppepomade og god fultighetskrem, kunstig tårevæske (sykehuslufta er innmari tørr), behagelig bukse med elastikk i livet (keisersnitt), t-skjorter (det var sykt varmt på barsel), og en lang cardigan som skjulte bleierompa når jeg skulle ut av rommet, myke truser, bind og komfortabel ammeBH + innlegg i ull. Niste og ett skift til pappaen. Til baby hadde jeg med 2 bodyer, 2 bukser/strømpis, lue, hentesett til hjemreise, gulpefiller. De første dagene lå hun mest hud mot hud i kun bleia, og hun kastet opp en del fostervann sånn at vi helst brukte sykehusets bodyer når hun hadde på klær.
 
heii. Når har dere tenkt å begynne med pakking av fødebagen? Og evnt hva skal dere pakke, hva er lurt å ta med seg?:)

Klær til meg selv
- flere gode bukser (godt å ha litt å bytte i og greit å ha ekstra i tilfelle man blør igjennom)
- lang cardigan
- behagelige t-skjorter/gensre
- behagelige og romslige truser
- bher
- sokker
- slippers

Klær til far
- to av alt

Toalettsaker til begge
- tannbørste
- tannkrem
- såpe, shampoo, balsam
- hårstrikk
- hårbørste
- deo til begge
- vanlig nattbind - etter noen dager hadde blødningene avtatt såpass at jeg fint kunne bruke vanlig bind

Til babyen
- ullteppe
- hentesett
- lue
- klesskift (aner ikke hvor mange jeg tar med enda)

Aner ikke når jeg skal begynne å pakke enda, drøyer det sikkert til over jul.
 
Sist brukte jeg omtrent ingenting fra fødebaggen. Ungen kom 01:10 vi dro hjem 10:30
Hadde pakket en liten gave til eldste, litt babyklær(hentesett). Joggebukse, bind, topper, hårbørste og tannbørste og tannkrem, bleier.
Hadde et skift til far. Han ble kastet ut av sykehuset 03:45.
Sykehuset der jeg har vært har de sonne engangstruser og svære bind. Har egentlig tatt med meg en ekstra truse og noen bind hjem fra sykehuset. Det er så mye blod at vanlige bind fungerer dårlig de første par dagene. Har hatt noe snacks også i tilfelle jeg har hatt lyst på noe.
 
Blir å pakke ned snart/ lage liste.
Tøfler
Gravid yogabukser
Ammesingletter
Cardigan
Toalettsaker

Snacks

klær til mini (minimum for hjemreise, selv om vi har reist hjem med en sykehusbody en av gangene da ungen spydde ned klærne i det vi skulke dra)
 
Har begynt å pakke den nå. Noen som har gode tips til type tøfler/innesko som egner seg? Dvs. enten mulig å rengjøre, eller så billige at de kan kastes etterpå...
 
Har begynt å pakke den nå. Noen som har gode tips til type tøfler/innesko som egner seg? Dvs. enten mulig å rengjøre, eller så billige at de kan kastes etterpå...

Jeg kjøpte på IKEA i dag :hilarious: 19kr helt enkle tøfler som kan kastes etterpå. Jysk har noen enda billigere 5kr tror jeg.
 
Jeg kjøpte på IKEA i dag :hilarious: 19kr helt enkle tøfler som kan kastes etterpå. Jysk har noen enda billigere 5kr tror jeg.

Takk for tips! En tur på IKEA står på lista over tings som skal ordnes før fødsel, så da får jeg slenge med et par tøfler!
 
Har begynt å pakke den nå. Noen som har gode tips til type tøfler/innesko som egner seg? Dvs. enten mulig å rengjøre, eller så billige at de kan kastes etterpå...
Jeg hadde gode erfaringer med Crocs sist. Kommer nok til å pakke det denne gangen også. Føler at sånne billigtøfler fort kan være så myke at man må bøye seg for å ta de på, og det vil jeg gjerne slippe. Crocs kan man jo også dusje med hvis man ønsker det...
 
Jeg hadde gode erfaringer med Crocs sist. Kommer nok til å pakke det denne gangen også. Føler at sånne billigtøfler fort kan være så myke at man må bøye seg for å ta de på, og det vil jeg gjerne slippe. Crocs kan man jo også dusje med hvis man ønsker det...

Så faktisk på noen billige crocs-kopier for litt siden. Kanskje jeg må kjøpe dem for å dusje med. Frister ikke å stå barbeint i gammel sliten sykehusdusj!
 
Så faktisk på noen billige crocs-kopier for litt siden. Kanskje jeg må kjøpe dem for å dusje med. Frister ikke å stå barbeint i gammel sliten sykehusdusj!
Personlig synes jeg nesten det er kjipere å dusje med noe på beina, og akkurat på sykehus forventer jeg egentlig at det er reint, men der er jo folk forskjellig. Jeg har dusja i Crocs på campingplasser og sånn. (Og når jeg sier Crocs så mener jeg sånne billigkopier altså. Jeg har flere par for jeg synes de er så kjekke på ta på hvis jeg skal ut med søpla og sånn)
 
Har begynt å pakke den nå. Noen som har gode tips til type tøfler/innesko som egner seg? Dvs. enten mulig å rengjøre, eller så billige at de kan kastes etterpå...
Crocs
 
Var en tur på Cubus i dag, og kjøpte litt klær jeg tenker kan være kjekt å ha. Fant en nattkjole i mykt stoff, med knapping hele veien foran. Tenker at denne er et godt alternativ til sykehusskjorten, både på sykehuset og hjemme. Kjøpte også en løs bukse med bred strikk i livet, god før og etter fødsel. Har kommet godt i gang med pakking av bagen, men kjenner det er godt at det er noen uker igjen. Ombestemmer meg stadig for hva som faktisk bør oppi der!
 
Skal pakke i dag tenker jeg, 36+1 nå. Ammeinnlegg, ammebh, behagelige klær, birkenstock og noen klær til den lille blir det iallefall.
 
Denne gangen skal jeg ta med ørepropper til barsel. Man har jo ørene på stilk for å lytte etter sitt eget barn og bli kjent med gråt, hikking og alle signaler de små sender ut, men sist ble jeg helt utslitt av å dele rom med 1-2 andre barselmødre med skrikende barn. Det var konstant minst ett av barna som skrek, og når det ikke var mitt eget, ville jeg veldig gjerne prøve å koble ut litt og sove etter lang og slitsom fødsel.
 
Denne gangen skal jeg ta med ørepropper til barsel. Man har jo ørene på stilk for å lytte etter sitt eget barn og bli kjent med gråt, hikking og alle signaler de små sender ut, men sist ble jeg helt utslitt av å dele rom med 1-2 andre barselmødre med skrikende barn. Det var konstant minst ett av barna som skrek, og når det ikke var mitt eget, ville jeg veldig gjerne prøve å koble ut litt og sove etter lang og slitsom fødsel.
Tar med headset jeg:hilarious: i tilfelle jeg trenger å koble ut litt:hilarious:
 
Back
Topp