Sykehusvalg - smertelindring.

Escarina

Glad i forumet
Novemberlykke 2016
Jeg er såpass heldig at det er flere sykehus å velge mellom, men..
Og det er ett stort men.
Sist jeg fødte, så virket ikke epiduralen. Jeg har skjev rygg, så lurer på om det er derfor, men uansett, lystgass ble min redning. Jeg har nettopp funnet ut at A-hus, som jeg sokner til, har stengt lystgassbruken, midlertidig, uvisst hvor lenge, og jeg har ikke mye lyst å gå inn i en fødsel, hvor jeg ikke har lystgass tilgjengelig.

Noen som vet om andre sykehus i Oslo/Akershus som har lystgass?
Eller noen med erfaring fra Kongsvinger sykehus?

Det her bekymrer meg ganske så mye akkurat nå :-(

Tror de har sluttet med lystgass i Bergen også, så er mulig det gjelder alle, eller?

De har sluttet på St.Olavs i Trondheim også pga at de ikke klarte å få til gode nok avtrekk tross flere ombygginger. Det ble for mye lystgass i rommet. Ikke bra for de som jobber på føden. Mulig det er grunnen de andre stedene de har sluttet også...

Får slå av en samtale med jm tenker jeg. Kongsvinger har det fremdeles etter det jeg har lest i dag.

Det har de. Men jeg bor nærmere Gardermoen, så Kongsvinger føles nærmere, og der harjeg familie også

Vet de har sluttet med lystgass på kvinneklinikken her i Bergen også :-/ Har aldri prøvd det så jeg kan ikke uttale meg hvordan det er å bruke det

De skal ha lystgass på det nye sykehuset i Østfold, Kalnes:)

Det er selvfølgelig veldig individuelt, men jeg syns ikke den lystgassen hjalp en eneste prikk!

Kongsberg har også kutta lystgassen. Av samme grunn som nevnes over. Avtrekkene på mange av de eldre fødeavdelingene håndterer ikke avgassene, sånn at det kan bli farlig for de som går i det dag ut og dag inn.

Alt jeg har å si er aldri mer epidural.. fikk det på første mann, å værre å vondere fødsel har jeg aldri vært borti før.
Fødsel nr 2 da jeg fikk snuppa hadde jeg kun lystgass å kjempe fin drømme fødsel :)

Nå leste jeg akkurat på et av de andre termunforumene at Ahus har lystgass på 2 av rommene sine igjen.

Back
Topp