Sykehusinnleggelse

Mammahjertet

Elsker forumet
Tidligere idag(igår) var jeg til legen med jenta vår fordi hun har hostet så mye den siste tiden og det har blitt verre og verre. Legen lyttet på henne og ga oss tips om å gi henne timiante for å løse opp slimet. Vi dro på butikken og kjøpt te før vi startet på en ca tre timers kjøretur til trondheim. Når vi har kjørt i nesten en time begynner snuppe og hoste og jeg vurderer å stoppe for å ta henne henne opp, men før jeg rekker det stopper hun å hoste å jeg tenker det er greit. Men så spør jeg søstra mi for sikkerhetsskyld om hun har begynt å puste igjen og det har hun ikke! Jeg bråbremser og kommer meg baki bilen så fort som mulig og hun begynner heldigvis å puste igjenn like før jeg får henne opp. Det føltes som evigheter men var kanskje 10-15 sekund. Vi står der til hun har hostet fra seg og fått opp litt slim før vi kjører videre. Utover kvelden fortsetter hostinga men uten skiggekig pustestopp, vi kommer til tanta mi i 23tiden og da får hun et hosteanfall med pustestopp igjen. Tante sender oss til legevakt og han sendte oss vidre på sjukehus, så nå ligger vi på overvåkning og isolasjon... De mistenker at det kan være kikhoste. Dette er det verste jeg har opplevd noen gang og jeg blir livredd hver gang hun begynner å hoste. Er glad for å bli tatt på alvår og bli innlagt :) håper hun blir frisk snart slik at jeg slipper å bekymre meg så mye. Ble sikkert langt og rotete dette, men hadde litt behov for å dele det. Nå, klokka halv 6, skal jeg endelig prøve å sove litt :)
 
For en forferdelig opplevelse! Godt dere ble tatt på alvor - Masse god bedring til jenta di!
 
Herlighet så skummelt! Fikk tårer i øynene av å lese! Håper det går bra med hun
 
Huff så ekkelt! Lykke til videre, og gjerne gi oss en oppdatering på hvordan d går :)
 
Ånei så fælt! Hvordan går det med henne i dag? Gir de henne noe adrenalin eller ventoline? Eldste datteren vår var innlagt førstegang for tilsvarende da hun var 3 mnd. Vært inn og ut av sykehus siden. Hun endte med astmamedisin. Men hun ble grundig undersøkt for å utelukke kikhoste, rs virus osv. Bare ikke la de skrive deg ut før du er HELT trygg på at ting er ok. Masse god bedring! Går nok fint!! Klem
 
God bedring! Huff så skummelt, håper alt er i orden.
 
Uff, dette var skummelt! Fikk helt vondt av jenta di :S Håper alt ordner seg fort!
 
Huff, så grusomt det må være for deg! Kjente jeg fikk klump i halsen når jeg leste det! Håper de finner ut av det, og at dere ikke blir sendt hjem før de vet hva det er!! Lykke til, og god bedring til lille jenta di:) 
 
Idag tidlig tok de en slimprøve som vi fikk svar på utpå ettermiddagen, og den bekreftet at det var kikhoste. Jeg tok også en test nå nettopp som vi får svar på imorgen, har det sansynligvis jeg også. Snuppa er blid og i fin form hele tiden for utenom når hun hoster. Inatt lå hun med slik ting rundt foten som registrerte oksygenet i blodet og den pep hver gang hun hadde hosteanfall. Noe som betyr at det er lite oksygen i blodet. Den gikk heldigvis opp igjen og stabilisertr seg med en gang det roet seg. Har nettopp vært ute på perm for å spise middag til tanta mi, godt å komme seg ut litt selvom jeg var litt nervøs for at noe skulle skje. Vi ligger på "isolat" så vi får ikke låv å gå rundt i gangene her, jeg får gå it for å gå på do. I tillegg har vi verdens minste rom med en seng, en barneseng, en stol og et lite kvadratisk bord, da er det igjen ca en kvadratmeter med ledig gulv! Så man kan si vi blor litt lei av å være her, men vi overlever!:) Er ikke ivrig etter å bli utskrevet så vi blir her så lenge de vil ha oss her, trygt og godt her når snuppa er syk. Håper dig at vi får større rom etterhvert :) Ble vel maks tre timer søvn på meg i natt så jeg er vel egentlig klarfor sengen snart selv om jeg regner med jeg kommer til å surfe på nett et par timer enda.. Det går bra med oss, men jeg håper snuppa blir frisk fort som fy! Tusen takk for all omtanken, dere er supre!:)
 
Lillemor var ganske bra inatt og idag tidlig, med lite hosting, så derfor ble vi utskrevet med beskjed om åpen innleggelse i et døgn. Ca tre timer etter vi dro fra sykehuset hadde hun hatt to kraftige hosteanfall, de verste jeg har opplevd hittil. Under det ene anfallet ble hun ifølge folk rundt oss blå i ansiktet. Vi bestemte oss derfor for å dra tilbake til sykehus å ligge en natt til. Dette skulle ikke vær lett, legen på motakket mente hunvar istand til å være hjemme siden allmenntilstanden er bra, men hun syns vi kunne sitte å vente på at det kom et nytt anfall så hun fikk høre før hun sendte oss hjem. Det kom ikke noe skikkelig anfall, bare småhosting så hun ville derfor sende oss hjem. Etter å ha vært nede på mottakelsen i tre timer fikk jeg endelig krangla meg til å bli her i natt så nå har vi fått oss et rom og blir iallefall til imorgen :) håper hun blir fort frisk, men nesten så jeg håper hun får et skikkelog hosteanfall igjen så de skjønner at jeg faktisk hadde grunn til engstelse! Men håper selfølgeli for snuppa sin fel at hun slipper fler kraftige anfall.
 
Uff, så grusomt :(

Metning heter det de måler på beinet eller fingeren.
Minstemann lå inne med RS viruset og hadde den. Vi lå også på isolat :( Grusom tid.

Det blir bedre, så hold ut på isolat.
Godt dere får bli inne enda en natt :D
Masse god bedring :D
 
UFF!! Håper dem finner ut av noe og at dere blir bedre!!! 

Masser av god bedring!!!
 
Uffameien :( Hvordan er det med lille jenta di nå? Er jo en liten stund siden dette ble skrevet, så håper hun er frisk og rask igjen. Og fra ett mammahjerte til et annet - jeg skjønner veldig godt at du var fra deg av bekymring. Selv så tolker jeg alt som skjer.. Mulig det er pga. at jeg vet "for mye" som både hjelpepleier og sykepleierstudent, men innerst inne så tror jeg det er fordi vi er mammaer :) Og mammaer som bryr oss. Reager heller en gang for mye enn for lite, er min teori. Håper det går bra med dere nå!! Stor håper-alt-er-bra-igjen-klem :)
 


Sanka84 skrev:
Uffameien :( Hvordan er det med lille jenta di nå? Er jo en liten stund siden dette ble skrevet, så håper hun er frisk og rask igjen. Og fra ett mammahjerte til et annet - jeg skjønner veldig godt at du var fra deg av bekymring. Selv så tolker jeg alt som skjer.. Mulig det er pga. at jeg vet "for mye" som både hjelpepleier og sykepleierstudent, men innerst inne så tror jeg det er fordi vi er mammaer :) Og mammaer som bryr oss. Reager heller en gang for mye enn for lite, er min teori. Håper det går bra med dere nå!! Stor håper-alt-er-bra-igjen-klem :)


Takk for omtanken, både til deg og alle andre.

Hun har det mye bedre nå, takk og lov! Hun hoster fremdeles litt, men på langt nær like ille. Jeg tolker også alt som skjer, og i tillegg leser jeg på nettet, noe som ikke alltid er like lurt når man er bekymret fra før! Det stod jo blant annet på nettet at babyer kan få hjerneskade av kikhoste pga av pustestoppene, så jeg er jo fremdeler litt småbekymra for at hun har pådratt seg en hjerneskade. Men hun virker normal, så satser på at hun ikke har fått noe hjerneskade eller noe :)

Som mamma er det viktig å reagere når man tror det er noe galt, og kreve å få det utredet/bli innlagt osv. Jeg hadde aldri i verden kunne tilgitt meg selv hvis noe hadde skjedd den natten de egentlig ikke vil legge oss inn igjen. Det er best å være på den trygge siden, og man skal aldri føle at man er hysterisk(selv om man kanskje er litt hysterisk av og til), vi vil jo bare at barna våre skal være trygge og at det ikke skal skje noe med dem! Heller en natt for mye enn en natt for lite på sykehus mener jeg :)

Jeg unner ingen i hele verden å oppleve den frykten jeg opplevde når hun sluttet og puste, det var helt forferdelig og er på alle måter det verste jeg noen gang har opplevd. Jeg kjenner fremdeles at det stikker litt hver gang hun hoster, og dette er nok noe som kommer til å henge igjen lenge, spesielt når hun får litt hosteanfall og ikke bare en liten host. Hver gang hun får et hosteanfall er jeg livredd for at hun ikke skal slutte og hoste og kveles, eller at hun ikke begynner å puste igjen etter hostingen. Håper jeg slipper å oppleve noe lignende igjen noen gang.

Når noe sånt skjer er det iallefall godt å få støttende ord og omtanke her på forumet, takk for det! :)
 
Godt det går bedre. Og hjerneskade har hun nok ikke fått. Da snakker vi pustestopp i mange minutter. Hadde et megtøft år med min nr to. Hun var innlagt førstegang da hun var tre uker. Gikk slag i slag hele første året og hadde siste innleggelse julen i fjor. Ble utskrevet på julaften av alle ting. Hun har astma så der var det mye hosting og pustestopp med oppkast. Som du sier; helt forferdelig!! Et våkent mareritt!! Kjente det godt på kroppen når jeg leste innlegget da hun ble lagt inn.
 
Back
Topp