Sykehusinfeksjoner og duste gamle gubber

mkrago

Elsker forumet
Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, få ut litt frustrasjon kanskje?

Pappaen min opererte håndleddet for litt over 1 uke siden. Etter noen dager begynte det å bli tegn på infeksjon, men som stor tøff mann sier han ikke noe. På onsdag kveld ringer mamma og spør om jeg kan komme bort en tur, hånden hans er hoven helt opp til ca 2cm nedenfor albuen og han kan ikke røre fingrene. Han nekter fortsatt for at noe er galt og drar ikke til legevakten. På torsdag morgen har han blitt mye verre og drar frivillig til sykehuset for kontroll, får antibiotika og reiser hjem. På fredag har han igjen blitt mye verre og drar frivillig inn på sykehuset, blir lagt rett på isolat med iv antibiotika. Han er hoven i hele kroppen og ansiktet nå 3 dager senere, de har reoperert 1 gang for å skylle ut og skal gjøre det minst 1-2 ganger til.

Jeg er så redd og guttungen min som er vant til å se bestefar hver dag gråter og spørr etter bestefar hele tiden. Vi vet ikke hva slags bakterier det er og jeg er gravid med nedsatt immunforsvar så tørr ikke dra på besøk før vi vet noe mer.

Jeg er redd, sinna, frustrert, bekymret og oppgitt bla. hvorfor kunne han ikke ha dratt til legevakten når vi ba han om det, hvorfor kan han ikke høre, hvorfor kunne han ikke passet bedre på seg selv? Det hjelper ikke akkurat på tankespinnet at faren hans døde av koldbrann pga infeksjon i et leggsår. Satans gamle gubber.

Edit: fant ut i dag at de har glemt å gi han hjertemedisiner på sykehuset. Han har gått opp ca 15kg pga ødemer og reoperasjonen som skulle skje i dag har blitt utsatt på ubestemt tid. Nå er de redde for hjertet hans og kan ikke gjøre det de må med infeksjonen fordi de har driti på draget.

Last edited:
Huff! Sender deg en klem. Sånt no er ikke gøy. Håper på at dette er noe som går over.

Stor klem.

Men iom han har bakterier i et sår er det ikke farlig for deg å besøke han. Er jo da kontaktsmitte regner jeg med og så lenge du da ikke er borti noe skal det da ikke være farlig.. (Selvsagt forutsatt at det er kontaktsmitte)

Skjønner frustrasjonen.. Mange venter dessverre alt for lenge med å oppsøke lege ved infeksjoner.. Noe som gjør infeksjonen får sette seg og tar tid og krefter å bli kvitt :(

Huff, så ekkelt, men går helt sikkert bra, klem til deg:)

Forstår du er frustrert og infeksjon bør jo bli tatt så tidlig som mulig:/

Huff, sender en stor klem og håper det ordner seg for pappaen din. At de skal være så sta disse mennene til tider..

(er ikke alle det fungerer for, men her er det eneste som "tar" staheten følelser. Som gradvis et du berettiget til et par hormonelle utbrudd ;) )

Huff. Jeg vet om en mann som ligger for døden i skrivende stund. Han var syk i et halvt år før han orket å gå til legen i januar. Da kom dødsdommen: Kreft

Huff! Sender deg en klem. Sånt no er ikke gøy. Håper på at dette er noe som går over.

Stor klem.

Men iom han har bakterier i et sår er det ikke farlig for deg å besøke han. Er jo da kontaktsmitte regner jeg med og så lenge du da ikke er borti noe skal det da ikke være farlig.. (Selvsagt forutsatt at det er kontaktsmitte)

Skjønner frustrasjonen.. Mange venter dessverre alt for lenge med å oppsøke lege ved infeksjoner.. Noe som gjør infeksjonen får sette seg og tar tid og krefter å bli kvitt :(

Huff, så ekkelt, men går helt sikkert bra, klem til deg:)

Usj da, håper han blir fort frisk

Forstår du er frustrert og infeksjon bør jo bli tatt så tidlig som mulig:/

Huff, sender en stor klem og håper det ordner seg for pappaen din. At de skal være så sta disse mennene til tider..

(er ikke alle det fungerer for, men her er det eneste som "tar" staheten følelser. Som gradvis et du berettiget til et par hormonelle utbrudd ;) )

Huff. Jeg vet om en mann som ligger for døden i skrivende stund. Han var syk i et halvt år før han orket å gå til legen i januar. Da kom dødsdommen: Kreft

Det hjelper ikke akkurat på stresset rundt det hele at vi fant ut at de har glemt å gi han hjertemedisiner siden fredag. Han har gått opp nesten 15kg pga ødemer. Han skulle blitt reoperert i dag for å skylle såret, det tør de ikke nå pga hjertet. Jeg er sliten, forbanna og livredd.

Ønsker han god bedring!

Mamma hadde bakterie infeksjon og blei lagt på isolat. Men det var for at ho ikkje skulle bli smitta. Vi kunne gå inn med frakker og sprita hender. Der var det og kritisk og veldig skummelt. Men etter 3 -4uker og 4-5 operasjoner fikk ho komme hjem og er heilt frisk nå :) måtte ha antibiotika intravenøst ganske lenge da.

Sånn er faren min å! Han har kols og merket plutselig en dag at noe skjedde da han var ute å gikk tur. Han ble plutselig enda mer andpusten enn han pleide og holdt på å svine av. Etter en uke var han mye værre så både søstra mi og jeg ba han dra til legen.
2 uker etterpå fikk jeg han til å ringe legen, å det var enda godt! For han hadde nemlig gått rundt med 4 blodpropper i lungene! Så det var rett opp på sykehuset.
Disse gamle gubbene, hvertfall min far, skal liksom være så tøffe og tro de er en slags hobbylege! De burde tenke på oss andre som går rundt og er bekymret :(

Det hjelper ikke akkurat på stresset rundt det hele at vi fant ut at de har glemt å gi han hjertemedisiner siden fredag. Han har gått opp nesten 15kg pga ødemer. Han skulle blitt reoperert i dag for å skylle såret, det tør de ikke nå pga hjertet. Jeg er sliten, forbanna og livredd.
Så sløvt! Jeg skjønner godt at du er sliten og redd.

Det er faktisk ikke lov! Men 15 kg på 3 dager? Da må de jo ha pøst på med enorme mengder væske i tillegg da! Skjønner godt du er redd sliten og forbannet jeg

Hoff :( det var ikke noen særlig lesning. Så typisk med disse menn å nekta gå til legen! Håper de får gitt hjertemedisin nå så han orker med en operasjon snart!
Klem til deg ❤️ og god bedring til faren din

Fy søren sånn skulle ikke gå an, håper virkelig at denne historien vil ta en lykkelig slutt.

Ellers ville jeg ha klaget på feilmedisinering / glemt å gi medisiner slik at ønsket behandling måtte utsettes, ikke at det hjelper noe men da må de i det minste gjennomgå rutinene sine...

Det er faktisk ikke lov! Men 15 kg på 3 dager? Da må de jo ha pøst på med enorme mengder væske i tillegg da! Skjønner godt du er redd sliten og forbannet jeg

Det blir faktisk tilssynssak med helsetilsynet. Nå er de kg litt usikker da han ikke vet nøyaktig hva han veide når han ble lagt inn, han får også antibiotika intravenøst så sikkert store mengder væske der.

Det blir faktisk tilssynssak med helsetilsynet. Nå er de kg litt usikker da han ikke vet nøyaktig hva han veide når han ble lagt inn, han får også antibiotika intravenøst så sikkert store mengder væske der.

Litt væske blir det men ikke så store mengder at det blir flere liter om dagen.. (Oftest da) godt det blir sak av det!

Vi skal alltid veie alle pasienter når de blir lagt inn. Og det er veldig greit for da har vi kontroll når det blir slik! Og

Mange som må ha sviktet her da.. :( slikt kan skje selv om det ikke skal skje :(

Back
Topp