Sykehusbaggen

Jackim

Forelsket i forumet
Har dere pakket sykehusbaggen enda? Jeg har termin 01.mai og har dermed gjort et forsøk, men aner ikke helt om "alt" er med. Så langt har jeg pakket:
-Morgenkåpe og slippers
-Joggebukse og t-skjorte+ et par gensere.
-Sokker
-Fuktighetskrem
-AmmeBH og ammeinnlegg
-Store, romslige truser (måtte kjøpe nye,[:D] hehe)
-Bind
-Babyklær og hentesett

Toalettsaker får vente litt til. Fotoapparat og filmkamera er klart, men hva mer har jeg glemt...?? Regner vel med å bruke en av gravidbuksene mine hjem...

hei hei.. har termin 2.mai jeg [:)] prøvd å pakke noenlunde jeg oxo.. omtrent det samme som deg. Jeg er sikkert ikke rette t å svare deg på om du har glemt noe nå, for hodet mitt henger ikke helt med i kveld. *sliten* men ser jo greit ut da.. ellers e det jo sånn som lesestoff, musikk og sånne ting da.. noe mer?? [:)]

Gjerne et lite teppe til å ha rundt babyen når en skal hjem?????
[8|]

jah!! det er sant [:D] jeg har pakket det.. var bare ikke med i hodet mitt.. og bilsetet står klart (ikke i bilen da, men kan bæres med om ting skulle skje for tidlig).. [:)] ellers kan jo bare far hente, dersom noe e glemt.. ingen krise :)

xtra som jeg har pakket (eller skal ta med før vi drar):
  • slippers (litt greit å slippe å gå på sokkelesten hele tiden![:)])
  • mobilladder

Her er lista mi igjen:

Meg:
1 kosedress
2 ammebh
2 gensere
4 par sokker
4 truser
ammeinnlegg
kamera
batteri til kamera
tøfler
lypsyl
bind
bodylotion
vannflaske
shampoo/balsam
deo
tannbørste/tannkrem
mobillader
sminke
helsekort
penger
toalettpapir som er mykt
singletter
hårstrikker - hårklype
Lesestoff

Gubben:
Lesestoff
mobillader
joggebukse
2 t-skjorter
3 boksere
3 par sokker
Vannflaske
deo
tannbørste

bebis:
Sykehuslue
bodyer
Hentesett
Teppe
Bilsete

Frukt, kjeks, godteri
mat til gubben
Musikk

Det nærmer seg ja! tihi[:D][:D]

når pakket dere baggen da?? synes liksom det er litt tidlig selv om en aldri vet når disse babyene kommer... tenker å vente til mai.. (har termin 28.mai.) synes dere pakker så mye, bor dere langt unna sykehuset?? tenker samb kan hente det som glemmes etter fødselen er over, men det er kanskje "naivt" å tenke?? er førstegangsfødende så jeg er ikke helt inn i dette her..

Jeg pakket bagen rundt uke 30... pakker en del fordi det kan jo hende vi blir værende der ei stund, så er det fint hvis mannen min kan bli der også istedet for å hjem for å hente ting. Vi bor ca 20 min fra sykehuset.

det var ei lang men bra liste over det man trenger.den kommer jeg nokk til å herme etter.er 1 gangs fødende så det er godt å få tips.[:D]

Tar det med ro jeg ser jeg.. Har termin om 8 dager og har ikke pakket noe enda =). Var sånn forrige gang også.. Pakker når jeg merker fødselen starter, skal ha litt å gjøre da også [;)]

Tenker jeg pakker bagen en gang i neste uke, med det viktigste jaffal... Stresser ikke så mye med det somjeg gjorde sist, men kan vel være greit å ha det sånn ca klart når ting setter igang... Men skal nevnes at jeg ikke tror terminen min stemmer, da, tror jeg kan få litt før... *håpehåpe*

jeg pakket min nå i helgen, (ikke alt, men det viktigste) grunnen til at jeg pakket så tidlig denne gangen er at jeg har kjempe mye mensensmerter og veldig vonde kynnere. har vonde kynnere hele døgnet, men de øker på og dabber av... litt irriterende... begynner å bli sliten av det... men kjenner at det er godt "tak" i kynnerne så jeg har pakket forsikkerhets skyld, stoler ikke helt på typen hvis han må pakke for meg...

(håper jordmoren min og han som tok ul på meg for noen dager siden har rett, at det blir en påske baby eller uken etter påske)  men typisk meg å måtte gå over tiden...

Skjønner ikke at dere har klart å pakke alt som står på listene deres enda... Jeg har begynt, men klarer ikke å få alt pakket... er jo klær som jeg enda går med som jeg skal ha med... Er avhengig av kosedresser nå... går nesten ikke med annet.. [;)]

ja enig der...går med de klærene eg skal ha med så har ikke begynt pakke sjøl...men men 6 uker til termin enda...håper litt før men ikke allfor før.....

ORIGINAL: Benedicte81

Skjønner ikke at dere har klart å pakke alt som står på listene deres enda... Jeg har begynt, men klarer ikke å få alt pakket... er jo klær som jeg enda går med som jeg skal ha med... Er avhengig av kosedresser nå... går nesten ikke med annet.. [;)]

Har ikke pakket absolutt alt på lista jeg heller, man bruker jo noe av det så. Men synes det er greit å ha ei liste så jeg husker alt når vi må dra.

klart det er greit å ha en liste... men har bare fått inntrykk at mange har bagen pakket og klar... Og det er ikke noe negativt med det.. for all del.. skulle ønske jeg selv var like strukturert.. men har en del klart, og har også laget en liste over det jeg skal ha med..

Bagen e no pakket, men jeg mangler mye likevel ;) hehe.. e lixom masse jeg trenger, men får aldri rotet meg til å finne det frem.. [&:] det værste e at det e de viktigste tingene, som kamera og film.. ikke fått ladet batteri eller noe.. huff, så treig! [&:]

Jeg har pakket baggen, tok den til og med med på en luftetur på søndag, da jeg var helt sikker på at fødselen starta! Men det var dessverre falsk alarm.. Som dere sier får man ikke pakket alt, så det jeg har gjort er at jeg har lagt en lapp oppi baggen hvor det står hva som mangler og hvor det står. Det er så mannen min kjapt skal kunne finne frem alt, spes hvis ting skjer på natt.. Har en mistanke om at dersom han ikke får en så detaljert beskrivelse, kommer han til å gå rundt seg selv her..[:D]

ORIGINAL: angelica

Tar det med ro jeg ser jeg.. Har termin om 8 dager og har ikke pakket noe enda =). Var sånn forrige gang også.. Pakker når jeg merker fødselen starter, skal ha litt å gjøre da også [;)]

Samme her.
Dessuten bor vi bare 15 min fra sykehuset, så jeg gidder ikke å stresse så fælt med det.
Har jeg glemt noe så kan mannen min ta det med når han kommer på besøk.

Back
Topp