Sykehusbaggen - Pakket?

¤ Martini ¤

Gift med forumet
Er det noen som har pakket den enda?
Hva har dere pakket ned?

Jeg har enda ikke startet (har vasket klær osv.) og har termin om 13 dager, og førstemann kom 15 dager før :P

Siden førstemann er født i desember, vet jeg igrunn ikke hva jeg skal pakke til et sommerbarn. Noen gode tips? Nettsider med pakkelister kanskje?
Den på babyverden var ikke noe bra syns jeg :P

Har ikke pakket tingene i en bag, men lagt dem i en egen kurv i klesskapet.

*Klesskift til et par dager til babyen + hjemreisesett. De har klær på sykehuset, men de er jo litt store, så jeg tar med eget for kos. Hovedsaklig tre bodyer med korte og lange armer i bomull, og tre bukser uten føtter. Tre brilletruser. tre par sokker. En strømpebukse, en bomullslue. Og hjemreisesett bestående av body med lange armer, bukse, lue, sokker og pledd. Tar også med en tynn sovepose fra ikea for kosens skyld.
*Et bæresjal, så får vi se om jeg bruker det :)
* To ammebher og tre soveammebher + engangsinnlegg. Vet ikke hvordan det blir med melken, men kjekt å kunne skifte om det skulle lekke.
*Tykke og tynne nattbind. Sist brukte jeg en del, og syns det var litt tiltak å be om flere.
*Lactacyd intimvask uten parfyme, blir endel skylling og den er behagelig.
*Våtservietter og tørre engangsservietter til babyen, samt litt bleier, for å slippe å mase om flere.
*Klær og toalettsaker til meg selv tar jeg når ting begynner å skje, men har lagt til side de mest behagelige trusene :)
*Og så bør vi vel kjøpe litt drikke og snacks snart :)

*Sine egne klær, toalettsaker og digitale saker som kamera og ladere har mannen fått ansvaret for, har minnet ham på å sjekke at batteriene er ladet og minnekortene tømt :D

*Bilsetet står allerede nyvasket i bilen :) (gammelt etter storebror)

*Bør vel pakke en overnattingsbag for storebror snart, legge av et par skift, rekker sikkert ikke vaske når noe først skjer....Om babyen kommer før termin skal han bo hos svigerinnen min. Om babyen kommer til termin har mamma rukket å komme til oss, og da trenger han ikke den bagen...

Jeg har startet med å finne fram ting i hvert fall, men ikke helt ferdig enda. Her er min liste sånn mer eller mindre:

Til baby:
3 body med lange ermer
1 body med korte ermer
2 bukser
1 pysj
to luer
to par sokker
klorevotter
cardigan
Bomullsteppe
2 Gulpekluter
Våtservietter

Til mor:
2 joggebukser
1 ammeBH
2 ammesingletter til å sove i
To t-skjorter med knapping foran (kjøpt på mammavd så det er plass til magen)
1 singlett med knapping foran (kjøpt på mammavd så det er plass til magen)
2 cardigans

engangs ammeinnlegg (ca tre til hver dag. Aner ikke hvor mye man trenger?)
Ammeinnlegg i ull
nattbind
sokker
truser
slippers

Toalettsaker:
Shampo og balsam
Intimsåpe
Sminkeservietter
Sminke
Speil
Ansiktskrem
Bodylotion
Hårføner
Deo
tannbørste og tannkrem

Til far:
3 stk T-skjorter
boxere
sokker
skjorte/genser
toalettsaker: deo, tannbørste

Fotokamera
Filmkamera
Ladere

Helsekortet

Tror dette skal være alt. Sikkert for mye. :-P

har ikke pakket ferdig ennå, må vel begynne snart. så takk til dere som orker å skrive lister, fikk masse tips der ja:)

Har ikke bengynt enda, men jeg har fortsatt 5 uker igjen til termin så stresser ikke med det foreløbig. Fra uke 38 tenker jeg å begynne å finne ting frem :)

Jeg har pakket den sånn halvveis.. og det som mangler oppi står på et ark, så jeg (eller hverstefall sambo!) kan pakke det som jeg mangler fordi jeg bruker det daglig.. 

Orker ikke skrive ned alt:p
Men tenk på hva du trenger borte
 - pluss på ammebher, ammetopper, ammeinnlegg
- det du ønsker av klær til babyen og/eller hentesett. 
- pluss slippers, føner (føne deg tørr der nede..),
- kamera, mobil + ladere.. 

eller se nedover/bakover på siden her, er x-antall lister ute mener jeg... 

Halvveis pakket. Har lister liggende klare, da.

Har en del av det som er nevnt over.Men har bare med sokker og klorevotter til baby. Vet ikke kjønn og synes d er så utrolig kjedelig med kjønnsnøytrale klær. Så jeg får sambo til å finne noe når bebi er ute.
Ellers har jeg med;
Amme-te + tesil
Brystskjold (brukes mellom ammingen) Var utrolig glad for disse sist!!
Energidrikk x2
x-ord blad
Smokk
Vitapan- salve

Har ikke med bind/ bleier, d får vi jo uansett på sykehuset.
De har jo også gulpekluter, klær osv..

Gidder ikke ha med meg så mye, satser på kjapp hjemreise :)
D vi mangler henter sambo- så d er ikke noe stress. Jeg hadde med alt for mye klær sist, gikk jo i sykehus skjortene d meste av tiden.

Takk for gode tips :D

Føner tar jeg ikke med meg, for når man blør så ser jeg ikke poenget med å føne det tørt - gjorde hvertfall ikke det sist :) (er utrolig deilig med den lille dusjhodet vedsiden av doen altså)

På sykehuset i Skien har vi fri tilgang til lagrene hvor bleier og bind ligger, så det tar jeg heller ikke med meg (tar heller med meg bind hjem denne gangen også :P )

Jeg hadde vasket alle klærne etter førstemann, og fant ut at jeg hadde EN body og EN pyjamas i nyfødtstørrelse, så da har jeg vært i byen i dag :P

I baggen har jeg nå pakket;

BABY:
- 3 bodyer
- 2 shortser
- 3 par sokker
- 2 luer
- Kosedress
- Sutt
- Kosebamse
- Koseteppe

MEG:
- 3 topper
- 2 gensere
- 1 tynn kosebukse
- 1 tigths
Skal pakke ned;
- Toalettsaker
- Boxere
- Ammeinnlegg
- AmmeBH/trekant-bikini
- Ammeinnlegg
- Speilrefleksen min m/lader
- Slippers
- Mobillader
- Helsekortet
- Noe friskt å drikke + noe snacks

PAPPAN;
- 1 tskjorte
- 1 genser
- 1 par sokker
- 1 boxer
(Siden far må betale for å overnatte, og jeg har en følelse på full barsel pakker jeg kun ned til eventuelt treg fødsel).

Oi, har ikke gjort noe som helst med pakkinga, annet enn å ha vasket opp alt av babyklær..
kanskje på tide her også. 37+3 imorra...

Har begynt å pakke. Er 36+5.  Litt usikker på hvor mye jeg trenger. Skal føde på sykehus men vil, om alt er i orden reise raskt hjem igjen.
Fine fødebag lister dere har laget. Skal brukes.

Synes det er vanskelig å vite hva jeg ønsker å ha på meg etter fødselen. Vil jo ikke at bind/bleie skal vise gjennom buksa. Hehe. Tror kanskje jeg skal legge til en tights og en myk kjole som jeg kan ha på når jeg skal hjem, eller hvis jeg føler for å gå i noe annet enn joggebukse. Da vil jo kjolen dekke rumpa. :-P

Sjokoladepiken skrev:
Synes det er vanskelig å vite hva jeg ønsker å ha på meg etter fødselen. Vil jo ikke at bind/bleie skal vise gjennom buksa. Hehe. Tror kanskje jeg skal legge til en tights og en myk kjole som jeg kan ha på når jeg skal hjem, eller hvis jeg føler for å gå i noe annet enn joggebukse. Da vil jo kjolen dekke rumpa. :-P

TAKK! D hadde jeg ikke tenkt på. Har en trang kort joggebukse greier med meg.. Heh..
Hmm... Får se om jeg finner sommerkjolen min-den er vid og god!! :)

Så og si alle klærne mine er nedpakket i garasjen, iom at vi straks flytter. Så d er jo umulig å finne noe som helst.........

Jeg er 38+1 i dag, og har stort sett pakket ferdig bagen. Har pakket om en gang, og lurer på om jeg skal sjekke en gang til, spesielt babybagen ;) Egentlig er jeg veldig usikker på hva jeg kommer til å føle meg vel i av klær også, men har valgt kosebukser og tights, pluss en del løse topper og singletter + ammeklær selvfølgelig :)

Heldigvis bor vi bare 5-10 min med bil unna sykehuset så det går fort for pappaen å dra hjem å hente noe hvis vi mangler et eller annet.

Burde absolutt ha med deg et babyteppe...liker ikke de harde utvaskede som de har på klinikken... http://www.babytepper.no finner du mye fint, alt strikket i 100% merino ull

Mnn82 skrev:
Burde absolutt ha med deg et babyteppe...liker ikke de harde utvaskede som de har på klinikken... http://www.babytepper.no finner du mye fint, alt strikket i 100% merino ull

Ja, er helt enig der!
Har pakket ned et deilig mykt teppe til lillemann <3

Back
Topp